Har lyssnat många gånger på denna under ditt arbete. Men haft svårt att veta vad jag skall skriva.
Detta är en otroligt fin låt - men jag har svårt för tempot. Försökte faktiskt googla fram låtar som går så långsamt men hittade inga jag tyckte passade mest för att kunna ge lite tips på utfyllnad. För jag tycker det saknas något. Skulle kanske kunna vara lite stråkar (kanske inte naturella) som fyller ut mellan piano och fingerspel på gitarr. Något som ger stabilitet - eller hur jag skall utrycka mig!
Du har fina harmonier och förvaltat texten på allra bästa sätt. Din sång har många berömt och jag instämmer. Men jag får nog i ärlighetens namn inflik att Mika (din dotter), där finns en framtid. Men inte dumt att vara NUTID :-)
Ps. Bra med förkortningen och munspelet kom till sin rätt - kanske lite högt?!?!?!Ds
Om du visste vilka funderingar jag haft fram och tillbaka avseende exakt det du uttrycker:
Något som ger stabilitet - eller hur jag skall utrycka migJag borde haft ett stabilt klick eller trumkomp från början då jag spelade in alla intrument och att alla hade det som referens. Här blev det inte så. Det har resulterat i att det sliter och drar i tajmingen i låten och det är inte perfekt. Men en gammal rutinerad musiker (Matteman) jag träffade på pendeltåget hemåt igår, sa att det är en anledning till att låten är levande och levererar nån slags magi...
Skulle egentligen spela in allt på nytt och göra rätt... nångång...
Stråkar har jag funderat på, som skulle kunna komma in nånstans men har inte kommit fram till dem ännu.
Ett litet förtydligande, Mika är inte min dotter utan en granne. Mika har en härlig röst som har massor av innehåll. Hennes mamma har dock påpekat att hon inte ska förväntas leverera ett sånt här textinnehåll med inlevelse. Det är en vuxentext(!) och Mika är bara ett barn på tretton år. Så hon har fått ledigt från den här låten. Men vi kan tänka oss fler samarbeten, på andra låtar framöver. Time will tell.
Ja, jag tror det är ett bra drag att förkorta med munspelet bakom röst i vers två (i radioversionen

) ohc jag ska kolla nivån på munspelsvolymen.
Tänker du generellt eller speciellt i vers två eller på slutet avseende munspelsvolymen? Jag har tänkt att ta bort det helt i avslutningen, då det låter onödigt gnälligt där.
Grattis till dottern Maxen!
Även jag har lyssnat med lite nya öron efter just det här med BPM anmärkningen (från Rikkis vänner) och njo fasen den går att ta upp en del utan att sabba magin - palm efterlyser nån utfyllnad och det är ju naturligtvis melotronen han saknar 
Ja, nu är dottern avhandlad så då saknas en snabbare version eller bara plocka fram mellotronen...