Forum > Färdiga produktioner

MaxB - I Lied

<< < (9/17) > >>

spacetrucker:

--- Citat från: MaxB skrivet 17.02.2015, 00:09:23 ---Ikväll måndag 16 februari har jag även lagt om basen och de båda gitarrerna och på några få ställer ersatt sången från igår. Pianospåret är från igår.
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_I_Lied_20150216.mp3[/mp3]

--- Slut citat ---

Mycket fin låt men mixen är för vass för min smak och och har för många hårda S. Kanhända set bara är sången som är för vass :unsure:

Lyfter på hatten för denna, snyggt hantverk.

//Space

mahan:

--- Citat från: MaxB skrivet 17.02.2015, 08:45:47 --- Ska nog testa att ta bort munspelssolosvängen på något sätt.

--- Slut citat ---

Varför Max, varför? :huh:

Roffe H:
Mycket fin låt Max, håller med den som sa att sången (kanske mixen) är "lite vass". Tycker också att munspelet ska få var där.  :)
Roffe H

MaxB:

--- Citat från: MaxB skrivet 17.02.2015, 08:45:47 --- Ska nog testa att ta bort munspelssolosvängen på något sätt.

--- Slut citat ---

--- Citat från: mahan skrivet 17.02.2015, 11:22:21 ---Varför Max, varför? :huh:

--- Slut citat ---

--- Citat från: Roffe H skrivet 17.02.2015, 11:38:58 ---Mycket fin låt Max, håller med den som sa att sången (kanske mixen) är "lite vass". Tycker också att munspelet ska få var där.  :)

--- Slut citat ---

Har nog eq:at upp för mkt diskant på sången, hör själv lite dåligt de höga frekvenserna, så det blir lätt så.. Ska korrigeras.
Så till munspelssvängen... Jag gillar den, Wernborg hade synpunkter (vilka jag i detta sammanhang låter väga lätt eftersom jag gillar't).
Sen kom textförfattaren Rikki med några synpunkter från sitt håll: En var att det är bra att hålla en låt under fyra minuter (plocka bort munspelssolot) men lägga munspelet bakom sången i vers 2 och även i det lugna avslutet.

Därför funderade jag på om jag ska ändra så att jag har med do-do-do-do-kör-grejerna och munspelet från munspelssoloversen bakom sången i vers två och strunta i den separata munspelsversen. Rikki har också lyssnare som kommenterat typ så här:
some response from others is that the harmonica and do-do-do interfere with the melody.

Vi får se vad resultatet blir. Er input är betydelsefull vid min avvägning av vad jag ska göra.
För mig är det okej att munspelssvängen är kvar men det kan samtidigt vara intressant att hålla den radiolång (under fyra minuter).

mahan:
Max, listen to your heart :wub:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion