Forum > Demolåtar
Jambrains - Cleanse my heart (Ny mix)
MaxB:
Så där ja nu har jag också kunnat lyssna. Trevligt med ny musiker och musik!
Gillar de omväxlande partierna. Var kommer texten ifrån, dig?
Texten låter som gammalengelska eller ordvalen avancerade, i mina öron.
Jag skulle aldrig hitta dessa formuleringar och vändningar i mitt textskapande.
Lite nyfiken på hur den kommit till. Sökte på webben och såg att det inte var något som jag hittade där ute.
Jambrains:
--- Citat från: Eddi skrivet 16.01.2015, 21:38:56 ---Längst ner till vänser ser du en knapp (som ingen annan ser) FLYTTA ÄMNE tryck på den och välj Halvfärdiga Demos och kryssa bort alternativet lämna ett meddelande......
Jag tycker inte heller att den är klar är inte särskilt förtjust över hur du döljer din röst under olika effekter - jag tror det blir klart bättre utan effekterna - rösten är bra men förvanskas väldigt nu tycker jag.
--- Slut citat ---
Tack för hjälpen, knappen var så stor att jag inte såg den :wacko:
Ska ta mig en fundering/lyssning på sången, det som finns (förutom kompressor, de-esser och eq då) är sends till ett delay och ett reverb. Antar att det är det du tänker på? Eller så kanske det är dubbarna som är så pass otighta att de upplevs som nån slags choruseffekt?
zorrow:
Bra sjunget och en bra låt samt härliga harmonier. Dock låter det som om trummor och piano stundtals är off beat vilket behöver korrigeras. På´t igen!
Jambrains:
--- Citat från: MaxB skrivet 16.01.2015, 22:02:30 ---Så där ja nu har jag också kunnat lyssna. Trevligt med ny musik och musiker!
Gillar de omväxlande partierna. Var kommer texten ifrån, dig?
Texen låter som gammalengelska eller väldigt avancerad i mina öron.
Jag skulle aldrig hitta dessa formulerningar och vändnigar i mitt textskapande.
Lite nyfiken på hur den kommit till. SÖkte på webben och såg att det inte var något som jag hittade där ute.
--- Slut citat ---
Jo, det är jag som skrivit texten. Hur den kom till? Tja, grundtanken var att beskriva en havererad relation som en krig där kärleken förlorar mot rädsla och osäkerhet, därav de "krigiska" uttrycken. Sen har jag en tendens att samla på mig ord och uttryck som jag gillar av en eller annan anledning. Sen kommer de väl till pass ibland, ofta lite modifierade. Några exempel så blir det kanske begripligare
Doubt charged at our defences -> Charge of the ligth bridage (Tennyson)
Prejudice and pride -> Bok av Jane Austen
purge my soul -> filmen The Purge
please pull me through -> Pull Me Under med Dream Theather
In this burning inferno -> finns med in nån Sabaton-låt om Dagen D
reborn anew -> minns inte varifrån men ett uttryck som satt i skallen
Jambrains:
--- Citat från: zorrow skrivet 16.01.2015, 22:12:55 ---Bra sjunget och en bra låt samt härliga harmonier. Dock låter det som om trummor och piano stundtals är off beat vilket behöver korrigeras. På´t igen!
--- Slut citat ---
Tack för de fina orden! Tror jag förstår vad du menar, upptäcker/fixar man inte sånt direkt blir man snabbt blind (alltså döv i detta fallet) enligt min erfarenhet så din input är guld värd.
Min elektroniske trummis (JamStix) är nog on-beat, däremot är han ibland lite för avancerad för låtens bästa och han är lite svårtämjd (precis som riktiga trummisar) men jag ska se vad jag kan göra. Pianot är lättare ;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida