Forum > Demolåtar
Jambrains - Cleanse my heart (Ny mix)
Jambrains:
--- Citat från: Clemens skrivet 16.01.2015, 21:52:35 ---Jäkligt bra detta! Superbra låt och riktigt skön röst. Tycker det mesta låter bra, bra balans osv, möjligtvis lite vass sång, skulle kunna mjukas upp lite, annars topp tycker jag! :)
--- Slut citat ---
Man tackar och bockar! Jo, det finns nåt vasst i min röst som jag aldrig lyckas få bort helt oavsett hur jag sjunger eller skruvar i mixen. Du är inte den första som kommenterat just detta men nån gång ska jag väl komma på knepet ;)
Asti:
Skön låt! Variationsrik, snygga harmoniövergångar, fint framförd och bra arrad!
Vad gäller mixen tycker jag ljudbilden är lite vass, kanske lite överkomprimerad..?
Eller möjligen lite dist. Snygg tempoväxling efter ca 2 minuter.
Kan inte påminna mig att jag sett ditt namn tidigare, så om jag inte sagt det tidigare -
Välkommen till kontrollrummet! :)
/Asti
Eddi:
Hoppas du inte tycker att jag är dum nu Johan men jag tycker att låten behöver en bättre mix som inte är så skränig för låten är helt klart bra - om du lyssnar på Zorrows låt så tror jag du hör vad jag menar - den är fantastiskt mixad och alla grejer sitter perfekt och så skulle jag vilja att du får till den här också - lyssna först på din och sedan hans med samma volym.
Fasen vad jag lägger mig i här :wub: men vadå låten är bra och är värd en bättre mix.......
Jambrains:
--- Citat från: Eddi skrivet 17.01.2015, 18:45:55 ---Hoppas du inte tycker att jag är dum nu Johan men jag tycker att låten behöver en bättre mix som inte är så skränig för låten är helt klart bra - om du lyssnar på Zorrows låt så tror jag du hör vad jag menar - den är fantastiskt mixad och alla grejer sitter perfekt och så skulle jag vilja att du får till den här också - lyssna först på din och sedan hans med samma volym.
Fasen vad jag lägger mig i här :wub: men vadå låten är bra och är värd en bättre mix.......
--- Slut citat ---
Det är lugnt Eddi, jag postade den ju just för att få input för att förbättra. Tyvärr måste du nog vara lite mer konkret för att jag ska fatta. Zorrows låter såklart bra men det är ju två helt olika låtar och inte helt jämförbart känner jag. Kan du kanske precisera vad som låter skränigt? Sången kanske, det har ju andra tagit upp att den låter vass. Handlar det om nivåer eller eq tror du? Enskilda instrument eller masterbussen. Och hur var det med den effektdränkta sångan? Var det reverb/delay du tänkte på eller är det nåt annat som uppfattas som sångeffekt?
Eddi:
--- Citat från: Jambrains skrivet 17.01.2015, 19:35:47 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 17.01.2015, 18:45:55 ---Hoppas du inte tycker att jag är dum nu Johan men jag tycker att låten behöver en bättre mix som inte är så skränig för låten är helt klart bra - om du lyssnar på Zorrows låt så tror jag du hör vad jag menar - den är fantastiskt mixad och alla grejer sitter perfekt och så skulle jag vilja att du får till den här också - lyssna först på din och sedan hans med samma volym.
--- Slut citat ---
Det är lugnt Eddi, jag postade den ju just för att få input för att förbättra. Tyvärr måste du nog vara lite mer konkret för att jag ska fatta. Zorrows låter såklart bra men det är ju två helt olika låtar och inte helt jämförbart känner jag. Kan du kanske precisera vad som låter skränigt? Sången kanske, det har ju andra tagit upp att den låter vass. Handlar det om nivåer eller eq tror du? Enskilda instrument eller masterbussen. Och hur var det med den effektdränkta sångan? Var det reverb/delay du tänkte på eller är det nåt annat som uppfattas som sångeffekt?
--- Slut citat ---
Hm... ok tänkte göra det enkelt för mig men ok ska lyssna ett par varv till och komma med nåt vettigt :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida