Forum > Demolåtar

Jambrains - Cleanse my heart (Ny mix)

<< < (4/5) > >>

Eddi:

--- Citat från: Eddi skrivet 17.01.2015, 19:44:27 ---
--- Citat från: Jambrains skrivet 17.01.2015, 19:35:47 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 17.01.2015, 18:45:55 ---Hoppas du inte tycker att jag är dum nu Johan men jag tycker att låten behöver en bättre mix som inte är så skränig för låten är helt klart bra - om du lyssnar på Zorrows låt så tror jag du hör vad jag menar - den är fantastiskt mixad och alla grejer sitter perfekt och så skulle jag vilja att du får till den här också - lyssna först på din och sedan hans med samma volym.
Fasen vad jag lägger mig i här :wub: men vadå låten är bra och är värd en bättre mix.......

--- Slut citat ---
Det är lugnt Eddi, jag postade den ju just för att få input för att förbättra. Tyvärr måste du nog vara lite mer konkret för att jag ska fatta. Zorrows låter såklart bra men det är ju två helt olika låtar och inte helt jämförbart känner jag. Kan du kanske precisera vad som låter skränigt? Sången kanske, det har ju andra tagit upp att den låter vass. Handlar det om nivåer eller eq tror du? Enskilda instrument eller masterbussen. Och hur var det med den effektdränkta sångan? Var det reverb/delay du tänkte på eller är det nåt annat som uppfattas som sångeffekt?

--- Slut citat ---
Hm... ok tänkte göra det enkelt för mig men ok ska lyssna ett par varv till och komma med nåt vettigt :)

--- Slut citat ---
Nä jag ger upp - tar tillbaka allt jag sagt och hävdar motsatsen med bestämdhet.... haha nä inte riktigt så men jag upplever att sången är FÖR diskantig likaså vänsterguran men framförallt så blir det för mycket mid på alltihop - visst jag hör baskagge och bas och allt men skulle vilja ha mer kropp i de delarna.  Så kort sagt mer genuint i de nedre frekvenserna och mindre eq i de högre på sång och gitarrer sen tror jag återigen att en renare lead skulle vara till fördel. Nu ska jag inte tjata mer en bra låt är det anyway.... :)

Marsall:
trevlig låt.. Din röst e lik Julian cope..faktiskt ..han har en skön låt i Trampoline" Ja hela den skivan e svinbra förresten jajja ...Annars lite små engelsksvenska uttal bara nåt ord här o där osv ..Men det är nemas P Smaka på sången några till vändor så blire ÄN bättre  :) Bra låt!

bjurte:
Kanon låt !! :)
Enda knuxet skulle väl vara att vässa ner sången en uns.

Jambrains:

--- Citat från: Marsall skrivet 19.01.2015, 14:53:33 ---trevlig låt.. Din röst e lik Julian cope..faktiskt ..han har en skön låt i Trampoline" Ja hela den skivan e svinbra förresten jajja ...Annars lite små engelsksvenska uttal bara nåt ord här o där osv ..Men det är nemas P Smaka på sången några till vändor så blire ÄN bättre  :) Bra låt!

--- Slut citat ---
Tack & bock! :-)
Ha, Trampoline, den hade jag glömt! Kul att höra den igen!
Jo, sången är min svaga länk. Det som finns nu är resultatet av många tagningar och klipp & klistra så just nu är det nog det bästa jag kan göra. Men om halvår eller så ska jag nog göra ett försök igen. Jag kommer ju aldrig att få nån "bra" röst men bit för bit lära jag mig i alla fall att utnyttja det jag har bättre och bättre (även om det går långsamt). OCh får jag bättre kontroll på rösten kan jag kanske fokusera lite mer på *vad* jag sjunger och inte "bara" att sjunga.

Jambrains:

--- Citat från: bjurte skrivet 22.01.2015, 12:26:14 ---Kanon låt !! :)
Enda knuxet skulle väl vara att vässa ner sången en uns.

--- Slut citat ---
Tack så mycket!
Sången du med!? S  :lol: Se svar till Marsall ovan.
Dock kan jag glädja alla med följande: Eftersom jag är så pass trögtänkt lyckades jag aldrig fatta kommentarerna från Eddi. Han var då så snäll att han tog och gjorde en ny mix och när jag hörde den förstod jag precis vad han menade! Så nu ska jag försöka göra en ny mix med hans som referensspår. Tror att det kommer att lyfta ljudbilden ett par snäpp. Minst.  ;)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion