Då ska vi se jag ska försöka sammanfatta lite frågor

Höjta till sen om det är nått mer ni vill veta.
Kan börja med att säga heter Emil Gustavsson 28år bor i Örebro, men är mkt på resande fot. Jag hette tidigare Zauron_87 egentligen ska jag välla heta EG Sound som mitt företagsnamn är men har inte orkat bytt, kanske nån admin här kan fixa <3
Denna låt har bandet faktiskt själva spelat in så har inte så stor koll på vad dem använt för sångmick. Kan fråga.
Sedan har vi bollat fram och tillbaka vad jag vill ha och vad som ska tas om.
Och denna sak som jag säger nu är nog kul för er analog folk som är så emot digitala grejer. Denna mix är enbart mixad In The Box, inga utgående gears.
Jag har tillgång till många studios som har alla klassiker La2or SSl preamps, toppar och så vidare, men i detta fall hade jag inte tiden för det.
Kortfattat så handlar det mer om att om du vet hur riktiga grejer och suttit vid det mkt, så kan du skruva till digatala grejer, allt handlar om erfarenhet och träning.
I detta fall så satt jag i mitt mindre in the box rum och gjorde mixen.
Det allra viktigaste för mig är min lyssning. Jag mixar alltid i Yamaha Ns10 som är ett par klassiker. En regel är om det låter bra i dem låter det bra överallt.
Dem är ganska basfattiga, så jag har ett par Sennheiser Hd25 lurar för att höra dem låga boten frekvenserna.
Runt 200 brukar vara ett stort problem i ns10r och är sånt man lär sig.
Fick DI spår på gitarrer och bas.
Där använde jag mig av Amplitube och Revalver. Samma här som allt annat pluggar går att ratta till om du bara använder ett tränat öra.
En sådan här mix landar på Cirka 38 spår.
Övriga pluggar är mkt Waves, samt Fabfilter.
Min hemsida håller nu på att uppdateras så den kan vara inaktiv, men kolla gärna in den. www.egsound,com
Åker runt idag med ganska stora artister. Allt från Idol vinnare till Nanne Grönvall, Sweden Rock.
Finns såklart på Facebook om några av er använder det, https://www.facebook.com/egsoundgroup?fref=ts
Är det något mer ni undrar över så hör gärna av er.
Om det är någon som är intresserad av få sina låtar inspelade, mixade eller mastrade hör också såklart gärna av er