Forum > Färdiga produktioner

Senaste Singel Producerad av mig. Lite tung rock

(1/3) > >>

Scar Fraction Studio:
Hej på er alla glada :) Som vanligt fullt upp så ber om ursäkt för inte så stor aktiv sida från min sida :)
Senaste nytt från min sida är välla att jag Ska snart köra ljud åt Nanne Grönvall, Håkan Hemlin (Nordman) samt Close Up Båten :)

Här kommer i alla fall den senaste singeln jag har producerat av bandet OBEY THE PREMISES

http://www.rockbladet.se/2015/01/ny-musik-obey-the-premises-tied-down/  Recension

Hare gött mvh Emil G

https://www.facebook.com/egsoundgroup?ref=hl

mahan:
Tjou!
jaaadu, när du slänger upp sånthär ultrasnyggt alster så vet man ju inte hur man ska ta det, en amatör får ju lust att sälja alla sina musikgrunkor.
Men du jobbar ju fulltid med dessa projekt och kör samarbeten med topparna så... det måste ju bara vara snyggt.
Du kanske märker att jag ställer mig lite kritisk till dessa alster, inte för att dom e dåliga, tvärtom, men jag får en liten smak av nånsorts marknadsföring här.
Det e ju heller inte nånstans förbjudet men grundtanken e ju att detta forum finns till närmast för dom som snickrar ihop egen musik i sina egna små hemstudior.
Och då kommenterar man ju varandras alster och lär sig nya greijer på det sättet.

Det om det,
Hur som helst, låten som du proddat är ju svinaktigt snyggt ihopsydd och skön att lyssna på, så bara att fortsätta på din linje! :)

h.   johan

Scar Fraction Studio:

--- Citat från: mahan skrivet 15.01.2015, 00:43:47 ---Tjou!
jaaadu, när du slänger upp sånthär ultrasnyggt alster så vet man ju inte hur man ska ta det, en amatör får ju lust att sälja alla sina musikgrunkor.
Men du jobbar ju fulltid med dessa projekt och kör samarbeten med topparna så... det måste ju bara vara snyggt.
Du kanske märker att jag ställer mig lite kritisk till dessa alster, inte för att dom e dåliga, tvärtom, men jag får en liten smak av nånsorts marknadsföring här.
Det e ju heller inte nånstans förbjudet men grundtanken e ju att detta forum finns till närmast för dom som snickrar ihop egen musik i sina egna små hemstudior.
Och då kommenterar man ju varandras alster och lär sig nya greijer på det sättet.

Det om det,
Hur som helst, låten som du proddat är ju svinaktigt snyggt ihopsydd och skön att lyssna på, så bara att fortsätta på din linje! :)

h.   johan

--- Slut citat ---

Tack så mkt för dina fina ord om mixen och så :)
Jo men absolut handlar det även om marknadsföring det handlar det jämt om när man lever på detta :)
Men samtidigt ska du veta att jag är en av dem som hängde här tidigt med ett annat användarnamn, jag var nybörjare och har alltid hängt kvar här sedan dess, varför? svaret är att man lärt känna folk här och jag tycker det är ett av de trevligaste musikforumen jag stött på :) Och då är jag ärlig :)
Och jag försöker hänga här så ofta jag har tid och gå in och lyssna då och då, och om det är något nån undrar finns jag alltid att fråga :) mer än gärna!
Ha en trevlig kväll :)

Eddi:
Ja snyggt mixat och spelat Emil. Vad är det för grejer du använder när du mixar ett sånt här projekt och hur många kanaler handlar det om. Inte för att du behöver gå in i alla detaljer men på en höft så där. Jag tror vi kan lära oss lite av det.

Jag tycker lite som så att det gäller att forumet utvecklas med dess medlemmar och det som de har börjat göra sedan är det ju inte helt fel att få lyssna till lite bra musik också, förutom den världsbästa musiken som produceras av KR-folket förstås (ingen känga där Johan :D tvärtom).

Med det sagt lyssnar jag gärna mer på halv/etablerade musiker som passerat KR som Jonner, Gränslandet, Karl etc. både skönt att lyssna till och tror jag utvecklande.Jag tror faktiskt skillnaden mellan en bra och en lite sämre produktion är betydligt mindre nu än när KR var ungt? Alla har vi utvecklats - jag känner i alla fall att det varit så för mig själv och vet att andra upplever detsamma. :D

Gurano:
Låter strålande i mina lurar :D

Gott
Gurano

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion