Forum > Färdiga produktioner

Senaste Singel Producerad av mig. Lite tung rock

<< < (2/3) > >>

HasseFX:
Wow detta är en riktigt bra produktion - tydligt och luftigt utan att tappa tryck eller tyngd! Den här ska  jag "finlyssna" på och ta till mig som referens för att utveckla mitt eget sound!

Det är just sådant här som lyfter ett musikerforum som KR, just därför att det kommer från en medlem "på denna nivå" som kommunicerar med oss. Av vad jag hittat i forumväg så är KR ganska så unikt i att det är så fokuserat på att lyssna på och kommentera varandras pågående arbeten och på ett respektfullt sätt. Nackdelen är väl att "rekryteringen" är sisådär - det är en kärntrupp av medlemmar som är produktiva och som verkar bygga en hel del på längre relationer från andra forum och verklighet - därför tror jag att det är bra, dels att det kommer in nya medlemmar med lite andra vinklingar, dels en och annan "reality check" typ denna produktion - som visar var det professionella skåpet står. Annars blir det lätt en stagnation i en klubb för inbördes recensioner ;)

Utrustningen spelar säkert en del roll i hur detta låter, men inte minst bra musiker med bra idéer och en skicklig producent :)  Jag vill också gärna höra lite om "detaljerna" om inspelningen och "gear" - mikrofoner, preamps, monitorer, etc.

Scar Fraction Studio:
Tack så otroligt mkt för fin respons :)
Jag tänkte sätta mig ikväll och sammanställa lite frågor samt berätta lite om mixen :)
Bara fråga på :)

Ha en grym dag så hörs vi ikväll :)

Marsall:
Oboy för Obey! låter Gottmos om mix o låten e ju mumsfiiliB" ...Bara  Älskar startgneket på guran Skulle bara vilja ha upp den i volym liiite till under sång o grovetversen bara ..Mäen nu är det försent  :o :) Iaf toppen från kakel till kakel  B)

Scar Fraction Studio:
Då ska vi se jag ska försöka sammanfatta lite frågor :D
Höjta till sen om det är nått mer ni vill veta.

Kan börja med att säga heter Emil Gustavsson 28år bor i Örebro, men är mkt på resande fot. Jag hette tidigare Zauron_87 egentligen ska jag välla heta EG Sound som mitt företagsnamn är men har inte orkat bytt, kanske nån admin här kan fixa <3  :wub:

Denna låt har bandet faktiskt själva spelat in så har inte så stor koll på vad dem använt för sångmick. Kan fråga.
Sedan har vi bollat fram och tillbaka vad jag vill ha och vad som ska tas om.

Och denna sak som jag säger nu är nog kul för er analog folk som är så emot digitala grejer. Denna mix är enbart mixad In The Box, inga utgående gears.
Jag har tillgång till många studios som har alla klassiker La2or SSl preamps, toppar och så vidare, men i detta fall hade jag inte tiden för det.
Kortfattat så handlar det mer om att om du vet hur riktiga grejer och suttit vid det mkt, så kan du skruva till digatala grejer, allt handlar om erfarenhet och träning.

I detta fall så satt jag i mitt mindre in the box rum och gjorde mixen.
Det allra viktigaste för mig är min lyssning. Jag mixar alltid i Yamaha Ns10 som är ett par klassiker. En regel är om det låter bra i dem låter det bra överallt.
Dem är ganska basfattiga, så jag har ett par Sennheiser  Hd25 lurar för att höra dem låga boten frekvenserna.
Runt 200 brukar vara ett stort problem i ns10r och är sånt man lär sig.

Fick DI spår på gitarrer och bas.
Där använde jag mig av Amplitube och Revalver. Samma här som allt annat pluggar går att ratta till om du bara använder ett tränat öra.

En sådan här mix landar på Cirka 38 spår.
Övriga pluggar är mkt Waves, samt Fabfilter.

Min hemsida håller nu på att uppdateras så den kan vara inaktiv, men kolla gärna in den. www.egsound,com
Åker runt idag med ganska stora artister. Allt från Idol vinnare till Nanne Grönvall, Sweden Rock.
Finns såklart på Facebook om några av er använder det, https://www.facebook.com/egsoundgroup?fref=ts

Är det något mer ni undrar över så hör gärna av er.

Om det är någon som är intresserad av få sina låtar inspelade, mixade eller mastrade hör också såklart gärna av er :)

mahan:
Tjou Emil!
Och en ursäkt för mitt aningen sura inlägg i början på tråden. Nu när du har presenterat dig så känns det coolare att ta del av ditt jobb åxå som då tydligen kan vara ett mycket brett fält.
Så nu behöver jag ju inte sälja mina musikgrunkor trots allt! :D
Och allt vad du kan berätta tas emot med stora öron, infot här ovan uppskattas.
Kämpa på o ha de gott!

h.   johan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion