Tjou Rattlet och tack för lyss o comment, lite "bortförklaringar" av ansvarig producent:
virvelljudet, som låter lite överskruvat på något sätt,
Berätta gärna mer om vad du menar med överskruvning, har med avsikt dämpat virveln genom att minska på attacken. Är det kanske det som du tänker på?
och leadsången, som tar för stor plats a la dansband.
Så där har vi hemligheten med dansbands soundet

Näemen har ju ofta fått reprimand för att sången inte hörs o att texten inte kommer fram, därför har det kanske blitt en viss vana att ge utrymme åt solisten, ska kolla över mixen på nytt.
Och jag kan inte hålla med Max om uttalet, det är något som jag tycker du bör jobba mer på.
Ojdå, det var värst... Detta är ju inte nåt som man lixåm bara fixar till, har ju jobbat på min englisch i över 40 år och detta är resultatet. Försöker ju så gott det går utan att ta sånglektioner. Tråkigt om låtarna mina störs av sumpigt uttal, ska försöka tänka och jobba mer med detta i kommande projekt.
Eller kanske övergå till finlands-svensk eller plain finsk text, fast det låter nog troligtvis ännu mera störande tror jag

Mycket prat om sången, men den är ju så viktig. I min bok: minst 50% av en helhetsintrycket.
Mycket bra att du puffar till på detta sätt, helt klart att sången ska ses över noggrannare oxh göras det som kan göras!
Tack en gång till för "väckning", lyssning o kommentering!

h. johan