Forum > Färdiga produktioner

Kiefz - Reaching Forever Higher

<< < (2/4) > >>

ynot:
riktigt bra trummorna äts upp i sticket efter refrängerna..sången lite hög i verserna.. blir lite på näsan.sedan kunde det varigt lite mer attityd i sången på verserna för mig i alla fall.
men med mixning asv detta kommer det lång...
lite melodifestival metal... kanke nått o skicka .. ;)

tony

kiefz:

--- Citat från: tsmalmbe skrivet 29.08.2007, 20:09:04 ---Bra sound, men mixen lämnar att önskalite. Trummorna ör dödskomprimerade, och låga. Mera power i virveln (=mindre kompressor). Hihatten låter för cleant, den skall spelas inte pajas! Mera kompressor på körerrna, och HPF, sen mera volym på körpaketet. Mer kompressor på sången också. Vig gitarrsolona blir det en lopsidig effekt, pga. att panorering är så extrem. Låt gitarren vara mer i mitten, ge den lite mera delay eller nån annan enkel effekt, så sprider den sig av bara farten. Solona är lite långe, och de två solona kunde ha något mitt emellan.

Nu är det en power-låt, men en softis-mix.

--- Slut citat ---

Ok, blir en del att jobba på men jag har lite frågor först :)
* Hihatten för clean? Jag förstår inte riktigt hur du menar eller vad jag han göra åt det.
* Hur komprimerar jag bäst kören? Borde jag komprimera var spår för sig eller alla spåren tillsammans (eller både och?)? Bor de jag använda en vanlig kompressor eller en multibandskompressor?
* HPF?

kiefz:

--- Citat från: ynot skrivet 29.08.2007, 21:36:39 ---riktigt bra trummorna äts upp i sticket efter refrängerna..sången lite hög i verserna.. blir lite på näsan.sedan kunde det varigt lite mer attityd i sången på verserna för mig i alla fall.
men med mixning asv detta kommer det lång...
lite melodifestival metal... kanke nått o skicka .. ;)

tony

--- Slut citat ---

Haha! melodifestivalen ja, den är juh helt klart fånig nog. :D
Lutar lite åt att jag ska ta och göra om mixen helt, får se om jag tar och lägger om verssången när jag ändå håller på.

tsmalmbe:

--- Citat från: kiefz skrivet 30.08.2007, 16:12:50 ---Ok, blir en del att jobba på men jag har lite frågor först :)
* Hihatten för clean? Jag förstår inte riktigt hur du menar eller vad jag han göra åt det.
* Hur komprimerar jag bäst kören? Borde jag komprimera var spår för sig eller alla spåren tillsammans (eller både och?)? Bor de jag använda en vanlig kompressor eller en multibandskompressor?
* HPF?

--- Slut citat ---

- Ge lite dist åt hihatten, alternativt välj ett hihat-sound som är spelat mera slappt, laidback.
- Kör ut körspåren till en grupp, lägg på ett HPF (High Pass Filter), och skär bort allt under 200Hz, varefter du komprimerar med en trevlig kompressor. Testa med Endorphin, där kan du leka med M/S-mode också, och på så sätt bredda ut kören ytterligare.

kiefz:
ok, tackar så mycket!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion