Forum > Färdiga produktioner

Kiefz - Reaching Forever Higher

<< < (3/4) > >>

kiefz:
Då så, då har jag tillslut haft lite tid över till att få till en ny mix. Hela mixen är omgjord från början, har spelat om alla kompgitarrer, plus en del småändringar i programmeringen. Förutom att jag såklart har försökt tänka på det som ni sagt om mixen så försökte jag även få till ett lite naturligare sound den här gången då jag tyckte att den gamla mixen på något vis kändes lite kall och stel, men jag vet inte riktigt om jag tycker att jag lyckades. Det vore i vilket fall som helst trevligt med lite kommentarer på den nya mixen också så jag vet vad som gått åt rätt håll och vad som inte har gjort det. :)

tsmalmbe:
Administrativ notis: Uppdatera originalfilen i det första inlägget istället för att lägga upp en ny.

http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=faq#faq_4

kiefz:

--- Citat från: tsmalmbe skrivet 12.09.2007, 01:54:43 ---Administrativ notis: Uppdatera originalfilen i det första inlägget istället för att lägga upp en ny.

http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=faq#faq_4

--- Slut citat ---

Ok, tänkte om det kanske var någon som ville referenslyssna på gamla mixen, men jag  ska ändra det.

tsmalmbe:
Nåja, soundet är väldigt mycket mera professionellt nu.

Nivåer:
* körerna hoppar på en, fixa det: skär med eq bort allt under 300Hz, komprimera skiten ur det.
* Sången är snäll, och kanske bra så. Lite mera kompressor, och lite mindre nivå.
* Höj gitarrsolot, det är bra, och förtjänar mera volym.

kiefz:

--- Citat från: tsmalmbe skrivet 12.09.2007, 01:58:34 ---Nåja, soundet är väldigt mycket mera professionellt nu.

Nivåer:
* körerna hoppar på en, fixa det: skär med eq bort allt under 300Hz, komprimera skiten ur det.
* Sången är snäll, och kanske bra så. Lite mera kompressor, och lite mindre nivå.
* Höj gitarrsolot, det är bra, och förtjänar mera volym.

--- Slut citat ---

Tackar! :)

Kan det vara för att det ligger två spår från "sånggruppen" samtidigt som kören som kanske ger intrycket av att kören låter för basig? Och ännu mer kompressor på kören alltså, känns som att det det blir väldigt mycke kompressor, ska prova!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion