Forum > Färdiga produktioner

Eddi, Gurano & Roffe H - Cat Fight ny version 16/1

<< < (5/10) > >>

mahan:
Tjou Eddi!
Fast jag bad o bönade så vackert så fick jag inte vara med o leka... :( :( :( :P
Näemen, detta blev ju en helt ny låt nu, med alla ingrediensser, sång o guror.
Snygga gura sound, låter ju faktiskt lite som marskatterna på gränden, altså i positiv mening. Guror och sångtexten sitter perfekt.
Roffe då, du kunde nog dra några kör till så att du blir lite mer bekant med melodin och på så sätt även säkrare, vet ju att du kan ;)

Mixen e ju inte den bästa, nån sa redan om reverben, så använd den lite sparsammare och kanse lite ner på sångvolymen åxå.
Lämna inte låten så här utan dra den iland ordentligt, det är den värd! :)

h.   johan

Roffe H:

--- Citat från: mahan skrivet 15.01.2015, 01:51:21 ---Tjou Eddi!
Fast jag bad o bönade så vackert så fick jag inte vara med o leka... :( :( :( :P
Snygga gura sound, låter ju faktiskt lite som marskatterna på gränden, altså i positiv mening. Guror och sångtexten sitter perfekt.
Roffe då, du kunde nog dra några kör till så att du blir lite mer bekant med melodin och på så sätt även säkrare, vet ju att du kan ;)

Mixen e ju inte den bästa, nån sa redan om reverben, så använd den lite sparsammare och kanse lite ner på sångvolymen åxå.

h.   johan

--- Slut citat ---

Tjou ,mahan. Det fanns ingen melodi, så sången är bara improvisation. Ska lyssna med Eddi om han tycker det är värt att sjunga om vissa bitar. :)
Roffe H

Eddi:

--- Citat från: mahan skrivet 15.01.2015, 01:51:21 ---Tjou Eddi!

h.   johan

--- Slut citat ---
:lol: din gamla historieförstörare - jag skulle ju ropa häpp när nästa mix var klar och det är den ju nu så HÄPP - om du vill bidra med något så är du välkommen men drumsen är min första EZ2 historia så dom vill jag inte ändra på. Kul att du gillar låten - blir en ny mix ikväll o kanske med en stämma till av Roffe.

Marsall:
Nu rackarns vare inte bara vers check! ..nuvare låt check!  :D
Roffe W! e Gottmos på sången.. (Roffe hittat sin genre check! 
Riktigt Skön trummis check! O pianot passar fint nu också! .....Meen Mixen e lite sne i mina lurar basen o sången lite ner i volym ..Guranos guror hör jag bara mullertoner.. Men blir nog bra om bas mm sänks lite nu mullrar högt o för nära in the face .. Ta inte bort för mycket reverb på Roffe för det är bra sångljud lite kyrkligt som passar handsken ..låter lite som take me to the Church låten som rullar på radion (Usa 1a tror jag till o med ?.. Jaa..De va mina kollekt" dä"  :)

Bribedant:
Oh, det här var läckert att höra. I princip allt hamnade på gilla kontot. Möjligen önskat lite torrare sång så trummorna hade fått all den där spejsen för sig själv men låten är ball som den är nu också.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion