Forum > Färdiga produktioner

Eddi, Gurano & Roffe H - Cat Fight ny version 16/1

<< < (6/10) > >>

Wernborg:
Flummigt skönt.

Tänkte på två saker.

Sången har för mycket reverb. Inte för långt. För mycket mix alltså.
Hårdrocksvirveln passar inte till jazzkompet. Slå av sejarmattan kanske man kan göra i EZ? Och inte slå så hårt. Minska velocity på hela virvelspåret.

Gott jobb alla inblandade.

Eddi:

--- Citat från: Marsall skrivet 15.01.2015, 13:42:48 ---Nu rackarns vare inte bara vers check! ..nuvare låt check!  :D
Roffe W! e Gottmos på sången.. (Roffe hittat sin genre check! 
Riktigt Skön trummis check! O pianot passar fint nu också! .....Meen Mixen e lite sne i mina lurar basen o sången lite ner i volym ..Guranos guror hör jag bara mullertoner.. Men blir nog bra om bas mm sänks lite nu mullrar högt o för nära in the face .. Ta inte bort för mycket reverb på Roffe för det är bra sångljud lite kyrkligt som passar handsken ..låter lite som take me to the Church låten som rullar på radion (Usa 1a tror jag till o med ?.. Jaa..De va mina kollekt" dä"  :)

--- Slut citat ---

Mullret du hör misstänker jag är ståbasen - Guranos Gura låter som marskattor :lol: Kul referens där får kolla upp. Ny version nu men bullret är kvar - Tack för lyss o tyck igen Marsallen :D

--- Citat från: Bribedant skrivet 15.01.2015, 19:18:04 ---Oh, det här var läckert att höra. I princip allt hamnade på gilla kontot. Möjligen önskat lite torrare sång så trummorna hade fått all den där spejsen för sig själv men låten är ball som den är nu också.

--- Slut citat ---
Kul att du gillar nu är ny version uppe som limmar med dina önskemål tror jag - tack för lyss o tyck Bridebant :D

--- Citat från: Wernborg skrivet 15.01.2015, 20:20:40 ---Flummigt skönt.

Tänkte på två saker.

Sången har för mycket reverb. Inte för långt. För mycket mix alltså.
Hårdrocksvirveln passar inte till jazzkompet. Slå av sejarmattan kanske man kan göra i EZ? Och inte slå så hårt. Minska velocity på hela virvelspåret.

Gott jobb alla inblandade.

--- Slut citat ---
Aha är det hårdrocksvirvel på EZ2 default alltså (bra att veta) bytte till en vintage-virvel men alla har ju sejarmatta fast den här har "damped" i alla fall åkte volymen ner en del med den gamla trumman - kanske för mycket?
Tack för lyss o tyck W :D

Ny version 2015-01-15
Roffe har sjungit om sin lead och lagt på en stämma. Jag har petat ner de flesta reverb och bytt virveltrumma.

Edit: Hörlursmixat nu kanske jag ska tillägga :blink:

Gurano:
Mycket bättre nu tycker i alla fall jag :D
/G

Roffe H:
Tycker jag också, kul att du la upp texten (den stämmer inte riktigt såg jag,gör väl inget?)
Bra jobbat Eddi.  :)
Roffe H

mahan:
Jajjamen, bättrar hver gang!
Roffe blitt mycket säkrare, och i samband med stämmorna så sitter sången riktigt fint, versen tål kanske lite koll ännu ;)
Mixen börjar vara i balans, sången o stämmorna lite ner på volym, reverberna får godkänt.
Hoppas ni orkar ännu med ett drag, det är ju låten värd! :)

h.   johan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion