Forum > Demolåtar
emu: The Power Of Love (Frankie goes to H cover, -sångträning)
Dividend:
3 tonstegsversion: (3 semi/halvtonsteg heter det ;)) Det är stämningsfullt. Sången låter bra.
Jag föredrar nog den lägre pitchen, för det passar arret bättre.
MaxB:
--- Citat från: Dividend skrivet 03.01.2015, 16:30:49 ---3 tonstegsversion: (3 semi/halvtonsteg heter det ;)) Det är stämningsfullt. Sången låter bra.
Jag föredrar nog den lägre pitchen, för det passar arret bättre.
--- Slut citat ---
Jag antar att man gör arret som man vill?
Du spelar kompet på piano i olika tonarter väl? Så det passar respektive sång?
Hur tänkte du Div?
Dividend:
MaxB, att arret är tre semi ner, är en fördel. (I mitt tycke och då i samklang med sången).
Emu frågade vilken pitch i första inlägget, om du överhuvudtaget läst det (arret måste ner tre semi för att han ska kunna sjunga tre semi ner, det har du förstått?)
Du kan ju alltid höja pitchen 5 semi och se om arret passar till det?
MaxB:
--- Citat från: Dividend skrivet 03.01.2015, 17:02:07 ---MaxB, att arret är tre semi ner, är en fördel. (I mitt tycke och då i samklang med sången).
Emu frågade vilken pitch i första inlägget, om du överhuvudtaget läst det (arret måste ner tre semi för att han ska kunna sjunga tre semi ner, det har du förstått?)
Du kan ju alltid höja pitchen 5 semi och se om arret passar till det?
--- Slut citat ---
Ahh jag fattar inte sånt där med pitch. Tänkte bara att han sjöng i olika tonarter och då tycker jag hans skalle svänger med bättre (resonans) i den lägre tonarten.
Jag ber om ursäkt för mitt fumliga skrivande, då jag inte fattar den där teorin.
Eddi:
På första hörs det att du anstränger dig lite mer för att komma rätt och det uppskattar jag, på andra får du problem att komma ner känner jag. Allt är lite småsurt men går väl att fixa till med AT eller så men jag antar att det inte är det du vill. Då får jag köra samma svar som du brukar ha försök sätta rätt toner från början och tro på vad du sjunger - men jag vet att det är svårt - jag anar också speciellt i ettan att du inte har tillräckligt med luft på längre passager - andas in mer luft alltså. Sedan vore det ju superbt om du kunde få till ett vibrato på soul och goal.
Kul experiment - fortsätt med det här i båda pitcherna - så får vi följa med i utvecklingen. Din röst är ju skitbra - gäller bara att få styrning på den.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida