Forum > Demolåtar
emu: The Power Of Love (Frankie goes to H cover, -sångträning)
Dividend:
Det är okej! Man måste sänka låtens tonart x semi, då sjunker sångmelodin också x semi (halvnoter), annars sjunger man falskt :lol:
MaxB:
--- Citat från: Dividend skrivet 03.01.2015, 17:16:39 ---Det är okej! Man måste sänka låtens tonart x semi, då sjunker sångmelodin också x semi (halvnoter), annars sjunger man falskt :lol:
--- Slut citat ---
Skönt att du kommer ner till min nivå, avseende musikteorin! :lol:
mahan:
Tjou Tomas!
Härligt att du vågar klämma på, du har tatt stora framsteg i ditt sjungande det jag kommer ihåg från "forna" tider.
Tycker du känner dig mera hemma i den högre stämda alstret, mindre som verkar osäkert där. Sången e ju en teknisk grej och för mig är det stäörsta problemet att jag glömmer andas och då låter det genast galet. Övning, övning o övning behövs och mera övning! När jag skriver en låt så går det på typ 2-4 timmar och då ska det ingå allt lireri och sångövningen.... ja den blir alltid lidande och får sättas ihop av stumpar. Sällan orkar jag sjunga in nåt på nytt, om int nån utryckligen kommenterar att sången är åt helsike!
Hursomhelst så ska du fortsätta och utbilda din röst för den låter fint! :)
h. johan
Emulator:
--- Citat från: Eddi skrivet 03.01.2015, 17:15:51 ---På första hörs det att du anstränger dig lite mer för att komma rätt och det uppskattar jag, på andra får du problem att komma ner känner jag. Allt är lite småsurt men går väl att fixa till med AT eller så men jag antar att det inte är det du vill. Då får jag köra samma svar som du brukar ha försök sätta rätt toner från början och tro på vad du sjunger - men jag vet att det är svårt - jag anar också speciellt i ettan att du inte har tillräckligt med luft på längre passager - andas in mer luft alltså. Sedan vore det ju superbt om du kunde få till ett vibrato på soul och goal.
Kul experiment - fortsätt med det här i båda pitcherna - så får vi följa med i utvecklingen. Din röst är ju skitbra - gäller bara att få styrning på den.
--- Slut citat ---
Tack för input. jag tror att problemet vid lägre pitchen är att jag inte kan hushålla med den. det går åt för mycket så att magstödet försvinner. du har så rätt så rätt angående AT. målet är att kunna sjunga på ett spår och fixa till nån liten skavank med AT, inte att behöva den för att det skall bli uthärdligt.
tack för dina ord. jag joddlar vidare.
--- Citat från: mahan skrivet 03.01.2015, 21:17:19 ---Tjou Tomas!
Härligt att du vågar klämma på, du har tatt stora framsteg i ditt sjungande det jag kommer ihåg från "forna" tider.
Tycker du känner dig mera hemma i den högre stämda alstret, mindre som verkar osäkert där. Sången e ju en teknisk grej och för mig är det stäörsta problemet att jag glömmer andas och då låter det genast galet. Övning, övning o övning behövs och mera övning! När jag skriver en låt så går det på typ 2-4 timmar och då ska det ingå allt lireri och sångövningen.... ja den blir alltid lidande och får sättas ihop av stumpar. Sällan orkar jag sjunga in nåt på nytt, om int nån utryckligen kommenterar att sången är åt helsike!
Hursomhelst så ska du fortsätta och utbilda din röst för den låter fint! :)
h. johan
--- Slut citat ---
tackar! har lite samma problem som du, sången ska på med bums =) jag har generellt lättare att hitta toner och sjunga långa tner i högre pitch, men jag gillar den mörkare klangen bättre, så de är väl bara att öva och öva och öva :-)
Eddi:
Jag blev lite inspirerad av ditt försk att sätta låten, så om du vill dela med dig av grunden så vore det kul att battla :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida