Kontrollrummet

Plinka -The Grey

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Låttitel: The Grey
Kompositör: Plinka
Musik och produktion: Plinka
Röst(er): Plinka
Låtlängd: 5:30

Med mitt lilla festivalbidrag nu senast hade jag ju lyckan att få lite input och feedback på köpet när ni ändå röstade, och bla fick jag tipset att korta ner den något.
Den första delen är jag dock inte så intresserad av att korta ner, men kan hålla med om andra delen. Så har nu när jag ändå haft en rätt soft nyårsdag så fick jag gjort en liten omarbetning av den delen, samt passat på att korta den något. Hoppas den blev till det bättre? Gott nytt år på er alla förresten! Plinkplink ;)
« Senast ändrad: 14.01.2015, 13:02:53 by Plinka »
Plinkar på en låt...


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Haha ja lite kapade du i alla fall och inte så det stör den sköna takten finns kvar. Förbaskat tonsäkert är det, bra, god fortsättning
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Haha ja lite kapade du i alla fall och inte så det stör den sköna takten finns kvar. Förbaskat tonsäkert är det, bra, god fortsättning

Ja din röst sitter fint här. Vilsamt o skön brytning med tuffa gitarrens tjaka-dam.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Skön avkopplande början..Ser någon" sitta på ett öppet vinterlandskap spelandes på en vit flygel  iförd endast nåt genomskinligt linne sjungandes i ljuvliga svävande älvtoner ..Sen vid 239 kommer några hårdrockare in o förgyller den med sitt groove in i kaklet ..Gött va ordet!!  :)


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Haha ja lite kapade du i alla fall och inte så det stör den sköna takten finns kvar. Förbaskat tonsäkert är det, bra, god fortsättning
Haha, ja det bidde bara 40 sekunders kapning, skulle det ändå behövas mer har jag en plan för det med :D Tackar, och god fortsättning själv!

Haha ja lite kapade du i alla fall och inte så det stör den sköna takten finns kvar. Förbaskat tonsäkert är det, bra, god fortsättning

Ja din röst sitter fint här. Vilsamt o skön brytning med tuffa gitarrens tjaka-dam.
Tackar! Ja, det var i alla fall rätt roligt att leka in rösten i denna ;)

Skön avkopplande början..Ser någon" sitta på ett öppet vinterlandskap spelandes på en vit flygel  iförd endast nåt genomskinligt linne sjungandes i ljuvliga svävande älvtoner ..Sen vid 239 kommer några hårdrockare in o förgyller den med sitt groove in i kaklet ..Gött va ordet!!  :)
Tackar! Och tack för att du delar med dig av bilder som kommer! :D
Plinkar på en låt...


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Skön avkopplande början..Ser någon" sitta på ett öppet vinterlandskap spelandes på en vit flygel  iförd endast nåt genomskinligt linne sjungandes i ljuvliga svävande älvtoner ..Sen vid 239 kommer några hårdrockare in o förgyller den med sitt groove in i kaklet ..Gött va ordet!!  :)
Supertramp har ett omslag med en flygel ute i snön (fast en svart flygel :D ) --- för övrigt en jäkligt fin platta!
(G
« Senast ändrad: 03.01.2015, 01:19:14 by Gurano »
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Fin uppbyggnad av låten!
Snyggt när den distade elguran kommer in, när det tar fart
vid ca 185 sekunder och sedan återgår till lugnare, mer nedtonat
för att vid ca 300 sek avslutas ungefär som låten inleds.
Det byggs upp en suggestiv stämning, men för min del blir det lite
för entonigt och för lite variation vad gäller harmonierna för att det
ska bli riktigt intressant. Men snygg prod/arr och stämningsfull, vacker sång!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
neeeej inte korta av den!!!

jodå, det funkar såklart :D jag tror att lite subtil percussion  kunde vävas in tidigare, typ ljudet av knarrande is eller fallande istappar.

snyggt rattat och sjunget! Nu lider jag av sömnbrist idag och blir då lättrörd till tusen, men jag hade gärna stannat i det här landskapet ett tag till.

bra :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jag gillar hur du bearbetar inledningstemat. Blandar i nästan kontrapunktisk stil den enkla frasen. De svävande stämmorna tillför också en hel del.¨

Sen omvandlas det (också med till adekvat ordlös sång) och slammer till rytmiskt och elgura-baserad och välgjord musik.

SKulle kanske önskat att de två delarna, på slutet, sammanfogades till ett slags helhet.

Bra!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Fin uppbyggnad av låten!
Snyggt när den distade elguran kommer in, när det tar fart
vid ca 185 sekunder och sedan återgår till lugnare, mer nedtonat
för att vid ca 300 sek avslutas ungefär som låten inleds.
Det byggs upp en suggestiv stämning, men för min del blir det lite
för entonigt och för lite variation vad gäller harmonierna för att det
ska bli riktigt intressant. Men snygg prod/arr och stämningsfull, vacker sång!
/Asti
Tack Asti, för lyss, tyck och fin kommentar! Jo jag kan förstå vad du menar med entonig i denna one-note-bass-låt, inget som jag själv stör mig på dock, lyssnar ofta och gärna på rätt långa utdragna och entoniga grejer, eller t om på trummor helt utan harmonier, hehe  :D :P

neeeej inte korta av den!!!

jodå, det funkar såklart :D jag tror att lite subtil percussion  kunde vävas in tidigare, typ ljudet av knarrande is eller fallande istappar.

snyggt rattat och sjunget! Nu lider jag av sömnbrist idag och blir då lättrörd till tusen, men jag hade gärna stannat i det här landskapet ett tag till.

bra :)
Kul att det finns någon enda som inte tyckte den var för lång!  :D Tusen tack ;) Gillar din idé med knarrande is eller fallande istappar, får se om jag orkar ta mig en vända till med denna... :)

Jag gillar hur du bearbetar inledningstemat. Blandar i nästan kontrapunktisk stil den enkla frasen. De svävande stämmorna tillför också en hel del.¨

Sen omvandlas det (också med till adekvat ordlös sång) och slammer till rytmiskt och elgura-baserad och välgjord musik.

SKulle kanske önskat att de två delarna, på slutet, sammanfogades till ett slags helhet.

Bra!
Tack Div, superglad för din positiva kommentar! OCH en bra idé på slutet. Får som sagt se om jag orkar dra den en vända till, eller om jag hellre går in i 2015 med nya projekt ;)
Plinkar på en låt...


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Inte behöver du dra den här en vända till, du har just fullbordat den i mina öron :wub:

Jag röstade full points på ditt bidrag i KR-festivalen, men nu är det är den än mer smakfull i arr och jättehärligt tjakadam efter halva, I just love it, jättefin sång oxå!

Du är så duktig du kvinna :P

MVH

Syster Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Fin uppbyggnad och dynamik, suggestivt. :)
Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)