Fin uppbyggnad av låten!
Snyggt när den distade elguran kommer in, när det tar fart
vid ca 185 sekunder och sedan återgår till lugnare, mer nedtonat
för att vid ca 300 sek avslutas ungefär som låten inleds.
Det byggs upp en suggestiv stämning, men för min del blir det lite
för entonigt och för lite variation vad gäller harmonierna för att det
ska bli riktigt intressant. Men snygg prod/arr och stämningsfull, vacker sång!
/Asti
Tack Asti, för lyss, tyck och fin kommentar! Jo jag kan förstå vad du menar med entonig i denna one-note-bass-låt, inget som jag själv stör mig på dock, lyssnar ofta och gärna på rätt långa utdragna och entoniga grejer, eller t om på trummor helt utan harmonier, hehe

neeeej inte korta av den!!!
jodå, det funkar såklart
jag tror att lite subtil percussion kunde vävas in tidigare, typ ljudet av knarrande is eller fallande istappar.
snyggt rattat och sjunget! Nu lider jag av sömnbrist idag och blir då lättrörd till tusen, men jag hade gärna stannat i det här landskapet ett tag till.
bra 
Kul att det finns någon enda som inte tyckte den var för lång!

Tusen tack

Gillar din idé med knarrande is eller fallande istappar, får se om jag orkar ta mig en vända till med denna...

Jag gillar hur du bearbetar inledningstemat. Blandar i nästan kontrapunktisk stil den enkla frasen. De svävande stämmorna tillför också en hel del.¨
Sen omvandlas det (också med till adekvat ordlös sång) och slammer till rytmiskt och elgura-baserad och välgjord musik.
SKulle kanske önskat att de två delarna, på slutet, sammanfogades till ett slags helhet.
Bra!
Tack Div, superglad för din positiva kommentar! OCH en bra idé på slutet. Får som sagt se om jag orkar dra den en vända till, eller om jag hellre går in i 2015 med nya projekt