Forum > Demolåtar
Emu ft Nathan Tillet: A Salty Dog (procol harum cover) - ver 2
Emulator:
--- Citat från: Wernborg skrivet 31.12.2014, 16:59:44 ---Coolt. Har inte hört låten innan, men gillar det jag hör. Trodde först det var du som sjöng. :D
Får lyssna igen om jag ska komma med nåt kreativt...
--- Slut citat ---
Thnx! Näj, Nathan sjunger =)
--- Citat från: Marruschkka skrivet 31.12.2014, 17:00:30 ---Underbart stycke, och vilken härlig sångare du hittat, och era röster påminner en ju del om varann :wub:
Helsköna harmer här och spännande sound, men har lite svårt att urskilja mellanregistret, mejsla ut det och höj diskanten så går alla nyanser fram bättre!
Verkligt hög potential här, kör järnet!
Gott Nytt 2015 i musikens tecken :)
/M
--- Slut citat ---
Tack Marre! Ja, jag tycker hans röst passar för sånt här på nåt sätt =)
Skall se över mixen nu närövriga trummor och det andra läggs på.
Gott nytt och tack & bock!
--- Citat från: Eddi skrivet 31.12.2014, 23:04:01 ---Inget jag har hört förut heller men det låter spännande - hette han inte Brent?
--- Slut citat ---
Ja, det är rätt spännande ackord och harmonier, ingen vanlig treackordare sådär :D
Brent sjöng på förra, mycket riktigt =)
--- Citat från: mahan skrivet 01.01.2015, 03:19:21 ---Tjou EMU!
Min apseluta favve i musikevärlden är ju Procol Harum och då pratar vi "A Whiter Shade Of Pale", den låten ska spela på min begravning, det vet alla fast det låter lite kusligt att säga det nu. ;)
Så du vet att här har du mitt stöd för din låt! :wub:
Känner inte denna låt frän tidigare men låter fint. :wub:lir lite konfys dock, vem står för vad i detta stycke?
Hoppas ju att det är din röst vi hör här men antagligen e de då nån annan efter att ha läst kommentarer runt detta... eller?
Bra låt och bra komp hursomhelst, gillas! :)
Gott Nytt!
h. johan
--- Slut citat ---
Tack Johan! KUl att ett inbitet PH-fan gillart :D
Inte min röst tyvärr...som tur är har jag hittat ett gäng sångare som kan ställa upp å hjälpa mig så slipper jag bli så deppig för att min röst inte funkar!
Gott nytt!
mahan:
--- Citat från: Emulator skrivet 01.01.2015, 03:32:13 ---Inte min röst tyvärr...som tur är har jag hittat ett gäng sångare som kan ställa upp å hjälpa mig så slipper jag bli så deppig för att min röst inte funkar!
--- Slut citat ---
Det var det där jag var rädd för Tomas!
Precis när du började få in din röst så gömmer du dig bakom "ett gäng"!!!! :unsure: :mellow:
Upp med hakan och på med egen sång, den e ju hur bra som helst!
Allt gott åt Nathan och dom andra du gömmer dig bakom men ryck opp dig och kom igen!
We want you man! :wub:
h. johan
MaxB:
Mitt intresse hålls uppe genom hela inspelningen. Mycket tack vare sångaren som ger mig associationer till Chris Lancelot (Krister Linder).
Tycker du ska anlita den här sångaren vid fler tillfällen. Jag har nog inte hört låten tidigare men ackordsväxlingarna är minst sagt omväxlande.
Emulator:
--- Citat från: mahan skrivet 01.01.2015, 04:23:20 ---
--- Citat från: Emulator skrivet 01.01.2015, 03:32:13 ---Inte min röst tyvärr...som tur är har jag hittat ett gäng sångare som kan ställa upp å hjälpa mig så slipper jag bli så deppig för att min röst inte funkar!
--- Slut citat ---
Det var det där jag var rädd för Tomas!
Precis när du började få in din röst så gömmer du dig bakom "ett gäng"!!!! :unsure: :mellow:
Upp med hakan och på med egen sång, den e ju hur bra som helst!
Allt gott åt Nathan och dom andra du gömmer dig bakom men ryck opp dig och kom igen!
We want you man! :wub:
h. johan
--- Slut citat ---
Hehe, tack Johan :)
Jag sjunger fortfarande p vissa låtar, men det tar för mycket tid, kraft och energi i anspråk att få till sången, så resten av skapandet blir lidande.
Det känns bra att kunna fokusera på det övriga i vissa låtar, och sjunga endast ett fåtal själv, det blir mera gjort då.
Sjunga är annars något jag älskar att göra, men det tar för lång innan det blir godtagbart. Men jag fortsätter att sjunga lika mycket som tidigare, så det kommer låtar med min vox också :)
tack för orden johan!
--- Citat från: MaxB skrivet 01.01.2015, 10:39:07 ---Mitt intresse hålls uppe genom hela inspelningen. Mycket tack vare sångaren som ger mig associationer till Chris Lancelot (Krister Linder).
Tycker du ska anlita den här sångaren vid fler tillfällen. Jag har nog inte hört låten tidigare men ackordsväxlingarna är minst sagt omväxlande.
--- Slut citat ---
Krister Linder är en riktig favorit! Både som soloartist och allt han gjort med Dive!
tack för lyssning :)
Asti:
Minns att jag gillade "A Salty Dog" albumet när den kom i slutet av 60-talet,
och speciellt titelspåret. Gary Brooker hade ju en fantastisk sångröst.
Tycker det här är ett spännande arr mer i nutidens anda.
Bra sång även om den låter lite ansträngd i det högsta partiet.
Kanske kunde någon synt eller stråkar komma in lite starkare i de mest dynamiska
avsnitten och understödja...? Nu är musiken lite "jämntjock".
Hur som helst ett jättefint samarbete och riktigt bra framfört!
Ska lyssna mer och se om jag kan komma med lite mer konstruktiv kritik.
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida