Forum > Demolåtar

Emu ft Nathan Tillet: A Salty Dog (procol harum cover) - ver 2

(1/5) > >>

Emulator:
Hej!

Alltid älskat den här låten, både i orginal, och faktiskt Sarah Brightmans cover också.

Kommenterade en annan cover av sångaren här, och det ledde tillsist till att han sjöng in denna.

Mycket återstår, bland annat finns lite fler synthar och basar till vers tre, samt en trave nya trummor på G, och körer.

Jag tänkte höra med er om själva iden funkar alls. Jag har försökt mig på olika stick och sådär, men harmonierna i denna låt är minst sagt unika (för mig iallafall) och jag kommer ingen vart. försöker mig på lite intensitetshöjning istället.

sången kanske är lite högt mixad?

shoot!

http://nathan.perfectbounce.se/asdnjt01.mp3

[mp3=200,20,0,left]http://nathan.perfectbounce.se/asdnjt01.mp3[/mp3]

version två:

Wernborg:
Coolt. Har inte hört låten innan, men gillar det jag hör. Trodde först det var du som sjöng. :D

Får lyssna igen om jag ska komma med nåt kreativt...

Marruschkka:
Underbart stycke, och vilken härlig sångare du hittat, och era röster påminner en ju del om varann :wub:

Helsköna harmer här och spännande sound, men har lite svårt att urskilja mellanregistret, mejsla ut det och höj diskanten så går alla nyanser fram bättre!

Verkligt hög potential här, kör järnet!

Gott Nytt 2015 i musikens tecken :)

/M

Eddi:
Inget jag har hört förut heller men det låter spännande - hette han inte Brent?

mahan:
Tjou EMU!
Min apseluta favve i musikevärlden är ju Procol Harum och då pratar vi "A Whiter Shade Of Pale", den låten ska spela på min begravning, det vet alla fast det låter lite kusligt att säga det nu.  ;)
Så du vet att här har du mitt stöd för din låt! :wub:
Känner inte denna låt frän tidigare men låter fint.  :wub:lir lite konfys dock, vem står för vad i detta stycke?
Hoppas ju att det är din röst vi hör här men antagligen e de då nån annan efter att ha läst kommentarer runt detta... eller?

Bra låt och bra komp hursomhelst, gillas! :)

Gott Nytt!

h.   johan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion