Forum > Färdiga produktioner
Asti - Snälla väck mig (cover, klar)
Marsall:
Skulle man ta bort country guran så skulle det bli en skön vaggvisa också.. .. Fin nog i bägge versionerna ..O skönt o höra dig på banan igen! Rock on"
Wernborg:
--- Citat från: Asti skrivet 30.12.2014, 20:39:27 ---Fick förslaget av någon på KR att vid idétorka göra en cover!
--- Slut citat ---
Det var nog jag. Brukar ge det tipset.
Mycket kreativt och kul detta. Som ett inslag i Så mycket bättre. Textens innebörd fick mening när låten är så här finstämd.
Bra!
Marruschkka:
--- Citat från: Wernborg skrivet 31.12.2014, 18:04:25 ---
--- Citat från: Asti skrivet 30.12.2014, 20:39:27 ---Fick förslaget av någon på KR att vid idétorka göra en cover!
--- Slut citat ---
Det var nog jag. Brukar ge det tipset.
Mycket kreativt och kul detta. Som ett inslag i Så mycket bättre. Textens innebörd fick mening när låten är så här finstämd.
Bra!
--- Slut citat ---
Håller med, en störtskön version av upptempolåten med George Michael, det här är ju "så mycket bättre" :P
Keep up the good work och Gott Nytt musik-år till dig :wub:
/Marre
Asti:
Marsall - Vill helst inte plocka bort steel:en. Den skapar country-känslan, som jag är ute efter.
Men visst, man skulle säkert kunna gjort en vaggvisa av den. :)
Wernborg - Minns inte vem som föreslog att göra en cover när man har svårt att göra något eget.
Men det är kul och får en kanske att tänka mer på arret än annars...
Roligt att du finner det kreativt! Jag har gjort texten lite mer deppig och utlämnande
än vad jag tror Wham avsåg, men det hänger ju också ihop med om låten framförs i upptempo
eller som en stilla countrylåt.
Marruschkka - Kul att du gillar min version! Man kanske är lite skadad av att ha kollat för mycket på "Så mycket bättre"... :rolleyes:
Tack för era kommentarer!
/Asti
Emulator:
:o
riktigt bra. snygg frasering och tolkning av texten. riktigt schysst och helt egen cover!
tycker du fått till mix och allt bra, gillar allting. grymt snyggt!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida