Har uppdaterat första inlägget med nyinspelning och mupptrixande med körspåren.
Jösses, fint 
Dom långa uttöjda orden kanske är lite väl långa
...smak och tycke 
Tack! Tanken har fått mogna och jag har gjort justeringar...
DEt är country-sound och det ligger inte långt från svenskt dansband. (Fast det är inte dåligt.
Det melankoliska sound är verkligen amerikansk blueS/country.
SKön refräng och bra låt!
Keep up the good work!
Tack Div, det värmer att du uppskattar! Country och dansband kanske kan vara okej, trots allt.
tJOU mAXEN!
Snyggt detta och måste säga att jag gillar dom utdragna orden då kören sköter dom, blir lixåm ett instrument av dom. Solisten kunde sjunga utan "förlängningar"
Och kören e ju så snygg att den kunde du panorera ut lite mer och samtidigt få mer utrymme åt solisten.
Skön lyssningsmusik, lugnt o sansat, gillas! 
Tack Mahan för vägledning. Jag uppskattar ditt tips och har testat en annan variant på pannkakan enligt dina direktiv, tror jag. Kanske mindre platt pannkaka så här.
Vadå vart det inget inspel ikväll? Dina körer är typ världsbäst något du borde packa på tub och sälja - vete fasen hur det skulle gå till men man hör ju här att det är riktigt najs. Låten - tja visst en chanting som du säger i ganska välkända men älskade harmonier 
Var ju på musikträff med Airikikr, Jim, Ingmar, Lennart, Jimmy, Stor-Lennart och Mikael i Djembestudion på söndagskvällen. Så jag hann inte med någon inspelning då.
Kul idé med att kränga körpaket! Inte helt fel idé egentligen.
Snyggt sound, så här ska du sjunga Max, mycket mer naturligt än det där Gurglet du lägger till ibland..
Körerna supersnygga,jajamensan !!
Dom utdragna körerna, har lite 10CC (I'm not in love) känsla när dom bara flyyyyyter iväg, snyggt.
Låten känns bitvis väl lik versen på 'Pigs on the Wing'
Men bra sound och prod, appselut.
Jag försöker omväxla mig även i sången och tydligen lyckas omväxlingen på den punkten. Minns hur jag fått tillsägelser för flera år sen att inte larva mig med gurgel. Men jag kommer fortsätta med det ändå. Nån gång kommer jag få det att fungera. Jag ger inte upp där heller. Tack för kommentar med info!
Diggar det här stenhårt! Gillar hur man får känslan av att låten går snabbare och snabbare. Hade gärna velat höra lite mer urspårat trum-ös på slutet.
Glöm vad frugan säger, Country har ingenting med svenska dansband att göra.
Jag har frågat en trummis hittills men har står över så jag kanske kollar vidare om jag kan få hjälp med trummor för det skulle verkligen ge helheten en dimension till.
Jag glömmer inte vad frugan säger men jag bryr mig inte!