Kontrollrummet

Perre ft Eddi - Words Matter

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
LÅTNAMN: Words Matter
ARTIST/GRUPP: Perre & Eddi
GENRE: Ungdom
LÅTLÄNGD: 5 minuter cirka
KOMPOSITÖR: Perre
PRODUCENT: Perre
EV. MEDVERKANDE: Jag på sång o gura
INSPELNINGSÅR: 2014


Ok Perre har gjort en låt som han ville ha lite sång på så jag totade ihop nåt - efter det har Perre ändrat totalt på låten men jag gillade orginalsvängarna så mycket så jag har fått tillstånd att lägga ut min version av låten.

Möjligen kommer Perres version att komma upp här också eller så går den direkt till Spotify som vanligt.

Tyck gärna till men det är inte mycket jag kan ändra på - sången och guran i så fall.

Ball låt är det anyway!!
« Senast ändrad: 26.12.2014, 22:13:45 by Eddi »
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou Eddi & co!
Jättesnyggt gung på kompet, 80-talets disco music style, gillas!
Sen har jag aningen svårt med det där.. "snacksjungeriet", för det borde liksom vara pörfect inglish och mycket tajt sound för att funka riktigt bra. Nu blir det lixåm två olika låtar på varann och det krävs lite skruvande att få solisten att svetsas ihop med kompet. Antar dock att det kommer fler versioner om jag förstod rätt.
Klart är att detta stycke kör med "hitwarning", en jäkla god låt som fastnar på hjärnan så testa på olika varianter med melodisk sång åxå, kunde sitta bättre kanske

bra jobbat så långt, kämpa vidare! :)

h.   johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Tjou Eddi & co!
Jättesnyggt gung på kompet, 80-talets disco music style, gillas!
Sen har jag aningen svårt med det där.. "snacksjungeriet", för det borde liksom vara pörfect inglish och mycket tajt sound för att funka riktigt bra. Nu blir det lixåm två olika låtar på varann och det krävs lite skruvande att få solisten att svetsas ihop med kompet. Antar dock att det kommer fler versioner om jag förstod rätt.
Klart är att detta stycke kör med "hitwarning", en jäkla god låt som fastnar på hjärnan så testa på olika varianter med melodisk sång åxå, kunde sitta bättre kanske

bra jobbat så långt, kämpa vidare! :)

h.   johan
Tack för lyss o kommentar Mahan ---- men det ska vara så där snackigt är det tänkt från mig - och ja jag har ett problem vid en passage som jag inte lyckas med riktigt. :D

Edit: Vid 181 blir det lite galet
« Senast ändrad: 20.12.2014, 00:00:41 by Eddi »
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Denna har jag lyssnat på, på väg till en fest med mental feelgood-stämning.
Finns många diamanter i stycket! Och kul att höra kombinationen av ljud och indéer mellan dessa envisa musikkombatanter (eller musikkombafarbröder).
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Vilket lyft vid 120 när någon form av refräng kommer in. Nja, stör mig annars på speakerrösten, sången kommer in alldeles för sent. Lyftet hade varit ännu större om sång rakt igenom helst tidigare än 120. Disponera om är min simpla slutsats.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Vilket lyft vid 120 när någon form av refräng kommer in. Nja, stör mig annars på speakerrösten, sången kommer in alldeles för sent. Lyftet hade varit ännu större om sång rakt igenom helst tidigare än 120. Disponera om är min simpla slutsats.

...och disponenten har disponerat om väldeliga i kommande version(er) men den här stannar så här antar jag.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Vilket lyft vid 120 när någon form av refräng kommer in. Nja, stör mig annars på speakerrösten, sången kommer in alldeles för sent. Lyftet hade varit ännu större om sång rakt igenom helst tidigare än 120. Disponera om är min simpla slutsats.
Allt kan inte vara 60-tal you know :lol:
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
 :lol:
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
En låt som kanske var lite för modern för KR i alla fall över 50 lyssningar på kort tid så nåt måste ju vara rätt. Själv tycker jag att Perre har hittat på en helt suverän refräng som verkligen tar tag i en.
Ja ja skickas över till färdiga nu - de fåtal som kommenterat gillar inte sjungsnacket men men....... :lol:
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Bestämt blivit lite slapp med att använda mallen i första inlägget?
Jag gillar den här som den är. Ger mig minnen!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Bestämt blivit lite slapp med att använda mallen i första inlägget?
Jag gillar den här som den är. Ger mig minnen!
Förstår inte vad du pratar om :wub:
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Bestämt blivit lite slapp med att använda mallen i första inlägget?
Jag gillar den här som den är. Ger mig minnen!
Förstår inte vad du pratar om :wub:

Det förstår jag.  :lol:
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag tänkte inte kommentera fenomenet men jag bara måste - över sjuttio lyssningar och tre kommentarer varav två negativa -  :lol:

Varför är det ingen som tycker till om alstret? Är det verkligen så modernt att ni inte klarar av att tycka till eller varför lyssnar ni då? Märkligt......
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Jag tänkte inte kommentera fenomenet men jag bara måste - över sjuttio lyssningar och tre kommentarer varav två negativa -  :lol:

Varför är det ingen som tycker till om alstret? Är det verkligen så modernt att ni inte klarar av att tycka till eller varför lyssnar ni då? Märkligt......
Hinner inte riktigt lyssna på KR-låtarna nu för tiden men nu tar jag mig tid eftersom det är som du skriver i tråden!
Jag har inte lyssnat på denna förut! Ditt sångtal ger känslan av Flash and the Pan. Tycker att den funkar utan problem. Men jag tycker att du ska ändra guraljud vid ca 59 å lite framåt. Men som sagt - jag har inga problem med sången

Sedan låten som sådan tilltalar mig inte - men det är bara en fråga om smak. Det låter proffsigt på det stora hela. Möjligen är arpeggiorna lite för hårda?
/Gurano
« Senast ändrad: 28.12.2014, 03:09:41 by Gurano »
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
HAH, kom att tänka på "One night In Bangkok" :unsure:. Håller delvis med mahan om snacksjungeriet. Har inget emot det, nu är det bara lite svengelskt. Uttalet är OK men betoningen haltar ibland lite. Missförstå mig inte, det är inte dåligt, inte alls... det är bara det ända jag hittar nåt att såga på...
Och ju längre jag lyssnar så tänker jag att jag hade kanske eq:at lite mellanregister bort från snacksjungeriet. Där vid 140... "pleace read my letter", där tycker jag det låter perfekt. Kasnke är det bara så att volymen är för hög :unsure:

Kanske... eller, hmm.... nå, hoppas detta var till nån hjälp  :lol:


//Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Tjabba Eddi, har varit däckad sedan julafton, 39,5 i temp, hostat så lungorna känns ut-o-in-vända, träningsverk i magmusklerna tack vare hostande.. :wacko: :wacko: !
Legat nerbäddad i TV-soffan 3 dar sträck känns det som, mao.. Inte orkat så mycket musik.. Stackars Bjurte !!
Låten då, ja inte fn.. är den för modern i alla fall, välgjord som tusan, och som någon nämde, lite 'One night in Bkok'
Kan även höra en Stor dos Modern Talking i Reffen, kanske inte min favvomusik, gött hantverk.
Gillar SnackeSången.. ;)
 
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
prova kanske o lägg pratsången på nån sida eller sänk liite bara .. Sköna sångsnuttar som kommer in lite då o då ;) ..


Utloggad zzeb

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 238
  • Melankoli gör sej bra i dur
    • Visa profil
Låter 80-tals filmmusik på nått vis. Nån nämnde "One night in Bangkok", håller med.
Svänger bra. Tal istället för sång, ja varför inte. Man hör det inte så ofta och det gör att det sticker ut.


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag tänkte inte kommentera fenomenet men jag bara måste - över sjuttio lyssningar och tre kommentarer varav två negativa -  :lol:

Varför är det ingen som tycker till om alstret? Är det verkligen så modernt att ni inte klarar av att tycka till eller varför lyssnar ni då? Märkligt......
Hinner inte riktigt lyssna på KR-låtarna nu för tiden men nu tar jag mig tid eftersom det är som du skriver i tråden!
Jag har inte lyssnat på denna förut! Ditt sångtal ger känslan av Flash and the Pan. Tycker att den funkar utan problem. Men jag tycker att du ska ändra guraljud vid ca 59 å lite framåt. Men som sagt - jag har inga problem med sången

Sedan låten som sådan tilltalar mig inte - men det är bara en fråga om smak. Det låter proffsigt på det stora hela. Möjligen är arpeggiorna lite för hårda?
/Gurano
Kul att du tycker till - fattar inte riktigt vad du menar med guraljudet - jag tycker det sitter fint jag. Arpeggiorna är Perres om det är syntarna du menar eller du kanske tror att det är min gura på slutet?
Tack för lyss o tyck Gurano :D

HAH, kom att tänka på "One night In Bangkok" :unsure:. Håller delvis med mahan om snacksjungeriet. Har inget emot det, nu är det bara lite svengelskt. Uttalet är OK men betoningen haltar ibland lite. Missförstå mig inte, det är inte dåligt, inte alls... det är bara det ända jag hittar nåt att såga på...
Och ju längre jag lyssnar så tänker jag att jag hade kanske eq:at lite mellanregister bort från snacksjungeriet. Där vid 140... "pleace read my letter", där tycker jag det låter perfekt. Kasnke är det bara så att volymen är för hög :unsure:

Kanske... eller, hmm.... nå, hoppas detta var till nån hjälp  :lol:


//Space
Jag la tre olika effektspår på rösten och please read my letter ligger på andra effektspåret. Hade jag lagt den talande leaden där så hade det blivit lite ohörbart vad jag säger och kanske lite tråkigt i längden så funderar jag i alla fall.
Tack för lyss o tyck Space :D

Tjabba Eddi, har varit däckad sedan julafton, 39,5 i temp, hostat så lungorna känns ut-o-in-vända, träningsverk i magmusklerna tack vare hostande.. :wacko: :wacko: !
Legat nerbäddad i TV-soffan 3 dar sträck känns det som, mao.. Inte orkat så mycket musik.. Stackars Bjurte !!
Låten då, ja inte fn.. är den för modern i alla fall, välgjord som tusan, och som någon nämde, lite 'One night in Bkok'
Kan även höra en Stor dos Modern Talking i Reffen, kanske inte min favvomusik, gött hantverk.
Gillar SnackeSången.. ;)
 

När en kille är förkyld är det verkligen tufft och nästan 40 grader närmar sig appselut katastrofens rand, hoppas du har blitt piggare. När jag nämnde modern var det mer i jämförelse med KR´s begrepp när allt efter 92 känns lite för nytt :lol:
Tack för lyss o Tyck Bjurten :D

prova kanske o lägg pratsången på nån sida eller sänk liite bara .. Sköna sångsnuttar som kommer in lite då o då ;) ..
En till som inte riktigt diggar pratsången jaja.
Tack för lyss o tyck Marsall :D

Låter 80-tals filmmusik på nått vis. Nån nämnde "One night in Bangkok", håller med.
Svänger bra. Tal istället för sång, ja varför inte. Man hör det inte så ofta och det gör att det sticker ut.
Ja takten är väl åt One night in Bankok-stilen, nåt jag inte har tänkt på vid tillblivelsen men fler har ju nämnt det. Jag tänkte mer på Eminem jag.
Tack för lyss o tyck Zzeb :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Kul att du tycker till - fattar inte riktigt vad du menar med guraljudet - jag tycker det sitter fint jag. Arpeggiorna är Perres om det är syntarna du menar eller du kanske tror att det är min gura på slutet?
Tack för lyss o tyck Gurano :D
Ja det är ju en fråga om smak - tycker du att det sitter som en smäck så ska du naturligtvis inte ändra nåt. Ang arp så förstår jag att det är en synth - inte din gura :D

/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Kul att du tycker till - fattar inte riktigt vad du menar med guraljudet - jag tycker det sitter fint jag. Arpeggiorna är Perres om det är syntarna du menar eller du kanske tror att det är min gura på slutet?
Tack för lyss o tyck Gurano :D
Ja det är ju en fråga om smak - tycker du att det sitter som en smäck så ska du naturligtvis inte ändra nåt. Ang arp så förstår jag att det är en synth - inte din gura :D

/G
Ok just 4 fun - nuvarande gura är ljus (men inte skrikig) och distad - hur hade du då tänkt dig en variant om jag nu spelar samma sak vill säga.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag får nog ge en massa herrar rätt - det låter ballare med effekt på rösten så jag coppade över leaden till spår två och drog ner bägge en hel del samt styckade om låten en aning och klippte bort typ en minut. Jag kallar det en RadioEdit så länge finns bara i denna post nedan.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Den här var mucho bättre tycker jag  :D Liite essigt på pratsången i början innan det kommer igång .. O jag jag diggar reffenötandet i slutet Bra! :D Vill du trixa än mer så lägg in nån ekoeffekt på svarskören på nå ställe ... B)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Alla längtar efter det som kommer efter 102 sekunder. Skön hook där.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Skön låt som sätter sig ju mer man lyssnar!
Tyckte först det lät som traditionellt diskodunk, men när avsnittet med "oh-oh-oh-oh-oh"
med lite distad sång kom växte låten. Får också lite Flash and the Pan vibbar, men dom
gillade jag så det är bara positivt. Blandningen av prat och sång tycker jag funkar bra.
Väldigt fin prod/mix! Bra samarbete!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Låter otroligt gott och genomarbetat! Snygga synthar, skön idé med prat och körer. Den första verren är mer åt bankock-hållet på grund av hur rösten låter där. Ja, jag gillar också RadioEdit-verren med de läckra rösteffekterna och snygga delay, japp det blir bra!
Plinkar på en låt...


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jag upptäcker också att den blir bättre ju fler gånger jag lyssnar. Man kan också bli nyfiken på storyn, läste hon brevet?
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Den här var mucho bättre tycker jag  :D Liite essigt på pratsången i början innan det kommer igång .. O jag jag diggar reffenötandet i slutet Bra! :D Vill du trixa än mer så lägg in nån ekoeffekt på svarskören på nå ställe ... B)
Trodde det var massor av reverb där redan men kanske en delay ska till? - Tack för lyss o tyck Marsall

Alla längtar efter det som kommer efter 102 sekunder. Skön hook där.
Ja det är ju verkligen låtens clou resten är en transportsträcka typ, nja kanske inte men ändå.
Tack för lyss o tyck Maxen :D

Skön låt som sätter sig ju mer man lyssnar!
Tyckte först det lät som traditionellt diskodunk, men när avsnittet med "oh-oh-oh-oh-oh"
med lite distad sång kom växte låten. Får också lite Flash and the Pan vibbar, men dom
gillade jag så det är bara positivt. Blandningen av prat och sång tycker jag funkar bra.
Väldigt fin prod/mix! Bra samarbete!
/Asti
Kul att du gillar - så mycket samarbete är det egentligen inte jag har fått ett spår med allt färdigt - sång tack! Ja och lite gura blev det också - som tidigare sagt så har Perre byggt om hela låten lagt till nya delar och slaktat 80% av min sång så därför kände jag att jag vill rädda det som gick att räddas :wacko:
Tack för lyss o tyck Asti :D

Låter otroligt gott och genomarbetat! Snygga synthar, skön idé med prat och körer. Den första verren är mer åt bankock-hållet på grund av hur rösten låter där. Ja, jag gillar också RadioEdit-verren med de läckra rösteffekterna och snygga delay, japp det blir bra!
Kul att du diggar Plinka o båda versionerna dubbelt så kul! Tack för lyss o tyck Plinka :D

Jag upptäcker också att den blir bättre ju fler gånger jag lyssnar. Man kan också bli nyfiken på storyn, läste hon brevet?
Jag gillar storyn - vet inte om hon har läst brevet än :wub:
Tack igen förlyss o tyck Maxen :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se