Forum > Demolåtar
Julsamarbete - Bjurte tar över
bjurte:
Så nu har jag i alla fall lagt in en 'rakare Refräng-gura, bryggan vete fanken, den får vara eller så åker den bort..
Funkar inte som rak.
HasseFX:
Bra grundmix och jag gillar distade kompguran :)
--- Citat från: bjurte skrivet 16.12.2014, 17:31:40 ---Så nu har jag i alla fall lagt in en 'rakare Refräng-gura, bryggan vete fanken, den får vara eller så åker den bort..
Funkar inte som rak.
--- Slut citat ---
...går det inte att blanda långa ackord och synkoper? T ex längre ackord under sången, med mer rytmiskt komp som "svar" under pauserna och övergångarna.
Wernborg:
Tyckte andra bryggan lät bättre än första. Kan att jag blev van? Bra i alla fall. Lite svårt att gissa utan sången.
Solot kanske är liiiite slumpartat/slarvigt på nåt ställe i slutet?
Annars apbra mix och spel trix!
Har nån köride. Ska jag slänga upp den eller kanske vänta tills leaden är satt?
Lazarus:
--- Citat från: bjurte skrivet 16.12.2014, 17:31:40 ---Så nu har jag i alla fall lagt in en 'rakare Refräng-gura, bryggan vete fanken, den får vara eller så åker den bort..
Funkar inte som rak.
--- Slut citat ---
Får lyssna tillsammans med sångspåret senare i studion. Det kan ju vara just avsaknaden av sång som gör att jag hakar upp mig att din gura är det enda instrumentet som ägnar sig åt synkoper. Sanningen är ju att sången också är väldigt synkoperad. Du följer ju naturligtvis den eminenta sångaren istället för oss andra.
Det kan sluta med att jag gör en "kovändning" OCH en "pudel". I så fall vill jag att vi alla tar varandra i händerna och sjunger "We shall overcome".
Mvh
Lazarus
bjurte:
Halleluja.. :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida