Forum > Demolåtar

Julsamarbete - Bjurte tar över

<< < (7/12) > >>

MaxB:

--- Citat från: zzeb skrivet 17.12.2014, 15:51:52 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 17.12.2014, 14:30:28 ---
--- Citat från: zzeb skrivet 17.12.2014, 14:27:36 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 17.12.2014, 14:20:20 ---
--- Citat från: zzeb skrivet 17.12.2014, 12:34:05 ---Fan, kom på att det ska vara ett "are" och inte ett "is" för korrekt engelska. Ah, nu får det nog vara Svengelska för den här gången.
Eller inte, ska nog vara "is":) Vilken tur att vi slipper fundera på det.

--- Slut citat ---

På tal om 'is' och 'are' valde jag 'on' då jag sjöng första bryggan i:

Begging 'in' the street

--- Slut citat ---

Konstnärlig frihet Max!
Andra låtskrivare/sångare har valt "in" som i tex Dancing in the streets och Dancing in the moonlight :)

--- Slut citat ---

Dansande änglar, uppe i det blå. [in]
Tiggarna är där nere på jorden.  [on]

--- Slut citat ---
Kanske ska tipsa Mick Jagger och David Bowie att de sjöng fel i den gamla dängan "Dancing in the street" ;)

--- Slut citat ---

Jag tycker de dansande tillhör kategorin "Dansande änglar, uppe i det blå" = [in]  :rolleyes:
Men det heter ..get up on the dancefloor...

MaxB:
Jag ser inte ut att hinna mer än ett munspelsspår och ett spår med leadsång idag.
(vers 1 + brygga + vers 2 + brygga - sista bryggan är synkad till Plinkas sång)
Klipp bort allt eller annars det som inte ska vara med.

http://www.shivas.se/files/Please_Lead_n_Harmonica_MaxB_44_24_mono.zip

bjurte:
Tjenare Maxen !
Kan jag förvänta mig ytterligare Trynorglar då ??
2 andra funderingar oxo: 1:

Det är tunnt med Manliga röster i Refrängkören, du skulle inte kunna bidra med något ??

Fundering 2 :
   I din stämm-snutt här nedan med plinka sjunger du mycket ljusare och renare (inte så skrovligt och gurgligt)
   Jag tycker det låter skitsnyggt och passar bättre tillsamans med Plinka än den jag fick av dig igår ! 
   Du har inte möjlighet att göra om ?? Åtminstånde på Plinka delen ?? 

Over and out !
/Bjurte

--- Citat från: MaxB skrivet 17.12.2014, 11:10:58 ---
I bryggan tror jag det blir bra om vi grabbar sjunger tvåstämmigt med Plinka.
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/PleaseMaxB_Brygga_me_Plinka.mp3[/mp3]
Jag föreslår att zzeb i den första bryggan sjunger om och synkar sin sångrytmik med Plinkas
(eller har en dialog med henne om hon har möjlighet att synka sin sång med zzebs) på samma sätt
som hon och jag gjorde igår kväll med den andra bryggan.

Första bryggan:
        A              C#m              A       H                   E
Oh it wasn’t my plan to end up here, Begging in the streets /zzeb/Plinka
H           C#m             A  H                    E
All that I ask from you is, Spare a penny please /zzeb/Plinka

--- Slut citat ---

bjurte:

--- Citat från: Plinka skrivet 16.12.2014, 22:14:13 ---Här kommer en länk till fyra förslag på körstämmor. Waver utan effekter. Den första är samma som zzebs.
https://www.dropbox.com/s/oxry34mpa923iap/Please%20K%C3%B6rst%C3%A4mmor.zip?dl=0

Jag hoppas de stämmer nu, känner mig lite mosig i huvudet idag... :) Annars får ni skälla på mig.

--- Slut citat ---

Voff-Voff Morrrrrr...  :angry:  :D

Vilka snygga körer, man önskar att låten var dubbelt så lång så man fick utrymme för en Akkapella del.. :wub:
Blir svårt att få fram alla små mysdetaljer när hela Rockorkestern blåser på, men så är det ju.. :o
Ska försöka 'klämma in alla Plinkor' i en kyrka så det blir lite sakral Hjulstämmning oxo.. :rolleyes:

Ps. du har inte glömt Ahh:andet och Ohh:andet på slut-tampen ??
/Herr General.

Plinka:

--- Citat från: bjurte skrivet 18.12.2014, 10:08:28 ---
--- Citat från: Plinka skrivet 16.12.2014, 22:14:13 ---Här kommer en länk till fyra förslag på körstämmor. Waver utan effekter. Den första är samma som zzebs.
https://www.dropbox.com/s/oxry34mpa923iap/Please%20K%C3%B6rst%C3%A4mmor.zip?dl=0

Jag hoppas de stämmer nu, känner mig lite mosig i huvudet idag... :) Annars får ni skälla på mig.

--- Slut citat ---

Voff-Voff Morrrrrr...  :angry:  :D

Vilka snygga körer, man önskar att låten var dubbelt så lång så man fick utrymme för en Akkapella del.. :wub:
Blir svårt att få fram alla små mysdetaljer när hela Rockorkestern blåser på, men så är det ju.. :o
Ska försöka 'klämma in alla Plinkor' i en kyrka så det blir lite sakral Hjulstämmning oxo.. :rolleyes:

Ps. du har inte glömt Ahh:andet och Ohh:andet på slut-tampen ??
/Herr General.

--- Slut citat ---
Jag ylar och du morrar :D hihi
Sorry, fick aldrig någon studietid igår, fixar det sista idag! Ska även sjunga om brygga 1 mot zzeb. Så jag har inte glömt något, ska bara få lite studio-ro!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion