Kontrollrummet

Heartbeat Inverted - Come a Little Closer

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad hagis

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 100
    • Visa profil
Ny låt från Girly och Hagis. Har jobbat en tid med denna. Lånade in Bribedant som la en riktigt bra elbas.
Girly: sång, kör, keyboard
Hagis: trummor, gitarr, keyboard, kör
Bribedant: bas

https://soundcloud.com/lena-lannergren/heartbeat-inverted-come-a-little-closer-1/s-CDkma
Obs! Soundcloud har lagt på en flanger på hihat'en  :(
Fick inte Soundcloudlänken att funka.


Utloggad palm

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 315
    • Visa profil
Hej hej!

Riktigt snyggt detta! Gillar det riktigt mycket. Har bara lyssnat en gång så jag har inte satt mig i låten. Det kändes som där var något som kom lite off.beat i början - jag reagerade, men det skall säkert vara så. (en ren gitarr eller kanske *percussativt* syntspel ca 0.20)
Gillar mixen på sången och den framför Girly kanon.
Basliraren gjorde detta riktigt nice... vill du hålla kurs :-)

Ni har alla gjort ett riktigt bra jobb - enligt mina öron.

Denna kommer att lyssnas på fler ggr...

Med vänlig hälsning,
Göran

Ps. Går inte att ladda ner?Ds




Utloggad HasseFX

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 710
    • Visa profil
Jag gillar denna låt och det är fina sånginsatser! Underbar timbre :) 

Det är OK som demo, men för att lyfta: Trummorna är... well ZZzzzzz... . Mer engagemang där och i bas, ett torrare sångljud samt ett tightare sound tar låten från dansbandscover till tuff countryinspirerad rock!


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou Hagis!
En snyggt gungande softpoplåt med alla ingredienser. ME LIKE!
Allt e ju väldigt snyggt utfört både lirningar och framförallt sången och stämmorna som både bär och lyfter låten högt. Ser framför mig eran grupp HI på eurovisions estraden, stämningen drar till 80-talet.
Skulle gärna testa på en mastrering alá "mahan" om jag får lov, tror att med några små justeringar kan denna låt stiga ännu högre!
Jäkligt snyggt jobbat! :)

h.   johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Jag reagerade lite på samma grej som Palm tror jag, och på något annat ställe med, så lät det som nån grej kom lite snubblande.

Trummor och sång-fx kunde göras om som Hasse säger. På några ställen så är glissandot på lead och kör olika vilket gör att det småsurar där. Går oftast att  peta i ordning, om man orkar.

Tror annars att det är det bästa sångspåret från Girly jag hört.


Jag skulle tuffat till den till countrydoftande rock som Hasse säger.

All in all är det en gedigen låt, men med småsaker att fixa om man orkar.
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad hagis

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 100
    • Visa profil
Hej hej!

Riktigt snyggt detta! Gillar det riktigt mycket. Har bara lyssnat en gång så jag har inte satt mig i låten. Det kändes som där var något som kom lite off.beat i början - jag reagerade, men det skall säkert vara så. (en ren gitarr eller kanske *percussativt* syntspel ca 0.20)
Gillar mixen på sången och den framför Girly kanon.
Basliraren gjorde detta riktigt nice... vill du hålla kurs :-)

Ni har alla gjort ett riktigt bra jobb - enligt mina öron.

Denna kommer att lyssnas på fler ggr...

Med vänlig hälsning,
Göran

Ps. Går inte att ladda ner?Ds
Jag tror jag förstår mad du menar med offbeat. Har väl känt introto som lite rubato. Ska kolla upp det.

Jag gillar denna låt och det är fina sånginsatser! Underbar timbre :) 

Det är OK som demo, men för att lyfta: Trummorna är... well ZZzzzzz... . Mer engagemang där och i bas, ett torrare sångljud samt ett tightare sound tar låten från dansbandscover till tuff countryinspirerad rock!
Trummorna är ju tänkta att vara rätt så enkla. Inte som jag lirar i Bribedant's "Suppers Ready" direkt. Annars tyckte jag att Bribedant tog ut svängarna rätt ordentligt på basen. Har inte alls tänkt country.

Tjou Hagis!
En snyggt gungande softpoplåt med alla ingredienser. ME LIKE!
Allt e ju väldigt snyggt utfört både lirningar och framförallt sången och stämmorna som både bär och lyfter låten högt. Ser framför mig eran grupp HI på eurovisions estraden, stämningen drar till 80-talet.
Skulle gärna testa på en mastrering alá "mahan" om jag får lov, tror att med några små justeringar kan denna låt stiga ännu högre!
Jäkligt snyggt jobbat! :)

h.   johan
Tack, kan fundera på mastering. Nu kommer det nog att petas lite i låten först.

Jag reagerade lite på samma grej som Palm tror jag, och på något annat ställe med, så lät det som nån grej kom lite snubblande.

Trummor och sång-fx kunde göras om som Hasse säger. På några ställen så är glissandot på lead och kör olika vilket gör att det småsurar där. Går oftast att  peta i ordning, om man orkar.

Tror annars att det är det bästa sångspåret från Girly jag hört.

Jag skulle tuffat till den till countrydoftande rock som Hasse säger.

All in all är det en gedigen låt, men med småsaker att fixa om man orkar.
Ok, introt får kolla upp. Ska titta över körerna, många spår blir det.


Tack för synpunkter!
/Hagis


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Mellan typ 1,44-2.14 skulle lite luft i låten passa tycker jag ,bort med synthen där o bara sång trummor bas..o varför inte en congas som betonar basen o leker runt lite .. :)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Låter hur mycket radioklart som helst för mig.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad zzeb

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 238
  • Melankoli gör sej bra i dur
    • Visa profil

Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Radioklart skriver jag under på. Tyckte ljudet var lite hårt i början men inte sen. Var nog bara nåt jag tyckte. Väldigt tjusigt på alla sätt. Körerna t ex är helläckra. Gammal nog att få Capenterns-vibbar men det är nog bara jag som minns dom?
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves