Forum > Färdiga produktioner

Jambrains - Don't Let Me Go

<< < (3/3)

Emulator:
Tjo!

Lyssnar på sista varianten.

Lite överkomprimerat. Tror att musiken duckar lite bakom sången.

Generellt låter det som om många instrument är lite off beat här och var. Som taktfascist så sticker det lite i öronen när det inte limmar hundra.

Sången behöver höras tydligare; boosta lite över 3 khz, dra bort allt under säg hundra hz.

Sen behöver uttalet en liten pust, och du borde sjunga ut lite mer, det låter väldigt försiktigt trots det kaxiga uttrycket.

Ambitiös låt iallafall, med många bra bitar. Jag tycker du skall fila och lyssna på en vers/reffe/stick i taget. Sedan kan du peta till toner som inte ligger helt på beat, och kanske byta ut en sångbit i taget.

Gör mixen lite mindre het så får du nog plats med allt.

Välkommen till KR, och bra förstaalster!

/T

MaxB:
Jag gillar LANDR-versionens resultat av virveltrumman och sången. Den versionen känns bra för mig!

equality:
Halloj och välkommen! Får lite vinylkänsla av 10CC, Bros Sprängsten och brittpop. Får inte riktigt grepp om låten men gillar när det krävs flera lyssningar. Det är överraskande harmonier, bra lirat och sjunget. Mix/mastring saknar dynamik och din vox låter lite vass. Lyssnar på versionen i KR-spelaren och sedan igen på versionen SC-spelaren och den senare låter bättre. Klarare. Nästan sextitalspanorering med en puka, gitarr och synth långt ut till höger. Medvetet? Uttoning är ju i såna fall helt i samklang med den eran även om jag föredrar riktiga slut.     

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion