Forum > Färdiga produktioner

Jambrains - Don't Let Me Go

<< < (2/3) > >>

zzeb:
Hej och välkommen.
Händelserik låt med flera olika partier och takter. Håller med Mahan att trummorna kan kännas lite otajt och att du behöver jobba på uttalet.
Annars en bra låt med med lekfullt arrangemang.

Plinka:
Hej (och välkommen från mig med!)!

Sjyst låt, snygg bra sång, ja du har ju redan fått bra och utförliga råd från vår "gamla räv" Mahan, följer du dom så blir det säkert ännu ett snäpp vassare :D
Gillar skarpt övergången med det glidande synthsolot följt av guran, och där tempot drar igång -snyggt!

bjurte:
Lite för dominerande bas kanske och lite överarbetade och komprimerade trummor, men annars jäklars va bra, instrumentaldelarna är skitläckra..

HasseFX:
Bra låt som inte riktigt hittar var den hör hemma! Det är väl genomarbetat och genomfört och har en personlig touch! Frågan är var du har ditt hjärta?

Synpunkter: Mixen/mastringen är för kompakt! Många goda detaljer in arret som trängs ihop genom en lite får trång tratt. "Trummisen" vill göra låten metal, vilket den inte är - verser och refräng är något slags indie-Springsteen och från Glidesolot landar det i progrock - fin sådan också!  Sången är tydlig men får en enerverande elak karaktär i mix/mastring tyvärr...

Jambrains:
Oj, vad många kommentarer! Stort tack till er allihopa, mycket uppskattat (men nu måste jag verkligen börja jobba på min demokvot...)

@Alla
Det finns två alternativa mastringar som den som vill/orka gärna får slå ett öra på. Båda har sina meriter på sitt sätt tycker jag...

Det här var den ursprungliga versionen jag mastrade själv (den ni lyssnat på mastrades en vän baserat på samma mix som denna)

Samma mix men kört genom LANDR automagiska makapär

@Gurano & @MaxB: kanske nåt av alternativen ovan funkar bättre?

@mahan
Ja, kan vara så att panoreringen är lite extrem. Ska testa att dra ihop det lite men det är mycket som slåss om utrymmet :-)
Förstår vad du menar ang. virveln fast jag gilla hårt komprimerade virvlar... dock kan den nog backa ett litet snäpp som du föreslår
Tack för kommentaren ang sången, själv tycker jag det låter rätt kasst och jag har nog så fullt upp med att få till själva
sjungandet att uttalet kommit på skam. Rätt ny på sång så det har i alla fall blivit lite bättre sen denna spelades in men jag ska verkligen försöka hålla koll på uttalet.

@bjurte
Jo, basen kanske ligger lite högt, jämför gärna med nåt av alternativen ovan. Om du tycker de här trummorna är överarbetade så skulle du hört de tidigare versionerna innan jag dödade några darlings ;-)

@HasseFX:   
Hjärtat är nog ganska stort vilket nog märks i mina låtar, visionen är väl att lyckas förena en viss hårdhet/tyngd med det melodiska.
Vet inte om trummorna är metall riktigt...referensspåret jag hade var The Storm med Flying Colors och där lirar ju Portnoy trummor och honom diggar jag skarpt så då blev det som det blir. Men smaken är ju som sagt olika :-)
Jo, det är trång i mixen (därav panoreringen som kommenterats av andra), kolla gärna nån av alternativen ifall nån känns bättre. Du skulle höra min sång isolerat utan nån eq osv, då snackar vi enerverande och elak! ;-)

Fast själv är jag ganska snäll...

Tack än en gång allihopa!
/Johan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion