Forum > Demolåtar

Julsamarbete - med några Kontrollrummare

<< < (2/30) > >>

zzeb:

--- Citat från: MaxB skrivet 08.12.2014, 07:33:26 ---Tycker det är en jättebra idé med samarbete här på kontrollrummet!
Låtidén du har är jättefin och passar för en sån här låt där man sjunger flera verser.
Temat i texten, innehållet i texten och texten du påbörjat är superbra - full poäng på alla delar.
Din sång som förmedlar en melodi i låten och din röst - allt är super.
Kan tänka mig att även höra Eddis raspiga röst och Astis släta fina röst och kanske Marres och många fler, som måhända vill vara med.
Jag är också tänka mig att sjunga en del och kanske också bidra med något instrument.
Fick bl.a. nyss en idé till något ett tillägg på ett ställe i verserna, med ett gitarrplink.

--- Slut citat ---

MaxB, vad roligt att du gillar och vill vara med. Har gjort förslag på en första fördelning av sångfraser i första tråden. Lägger till dej som gitarrist också.

--- Citat från: Eddi skrivet 08.12.2014, 09:26:52 ---Helskön låt, som gav mig en funderare.

--- Slut citat ---

Eddi, Bra att umgås med sin empati ibland om det är det du menar:) Hör av dej om du vill vara med.

--- Citat från: MaxB skrivet 08.12.2014, 10:17:22 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 08.12.2014, 09:26:52 ---Helskön låt, som gav mig en funderare.

--- Slut citat ---

Just dont keep it to yourself to long.
Efter första gitarr hihat introt hör jag en lika intensiv sväng där munspelet också kommer in. Sen dra ner intensiteten till zzebs sång i första vers o.s.v.

Jag inspireras också på ett bra sätt. Och Mika, som lyssnade på den på tåget imorse vill troligen också vara med. Hon gillade det hon hörde och gillar idén.

--- Slut citat ---

MaxB, Vad roligt att du inspireras, lägger till dej på munspel också. Har lagt till sångförslag även till Mika i första tråden. Skriver in ackord lite senare idag. Tonart får vara så länge inte någon tycker den är omöjlig.

--- Citat från: Marsall skrivet 08.12.2014, 10:29:45 ---Bra där zzeb. rolig ide..o bra början grundstomme  :)

--- Slut citat ---

Tack Marsall, hör av dej om du vill vara med.

bjurte:
Om du behöver ett rykande gitarr-solo så ställer jag upp.. :)

Plinka:
Kul idé, och riktigt bra låtgrund!
Jag är gärna med på ett litet hörn någonstans, om inte på sång så kan jag bidraga med ett juligt Pliiing(k) med en klocka eller så ;)
Och så tycker jag såklart att hela "KR-kören" ska sjunga gemensamt i refs och så, det är ett måste med körsång så vet du :D

MaxB:

--- Citat från: bjurte skrivet 08.12.2014, 15:42:27 ---Om du behöver ett rykande gitarr-solo så ställer jag upp.. :)

--- Slut citat ---
Hallelujah!

Jag kan tänka mig att det behövs mer textmassa. Tänker mig att din röst är underbar att börja några råder åtminstonde, innan nån annan röst kommer in. Och det kanske inte är refrängen som är där på plats ännu. Det du har på den platsen låter som en möjlig brygga innan eller efter en refräng-melodi, tänker jag högt.

Wernborg:
Bra grundmaterial ja. Är gärna med på ett hörn.
Kan vara med och sjunga refräng. Annars gillar jag att spela bas just nu om det är ledigt.

Påminner om min collabskola: http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=39509.0
Den som ska hålla i projektet får en mycket enklare jobb då.  :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion