Forum > Demolåtar
Julsamarbete - med några Kontrollrummare
MaxB:
--- Citat från: Wernborg skrivet 08.12.2014, 16:27:45 ---Bra grundmaterial ja. Är gärna med på ett hörn.
Kan vara med och sjunga refräng. Annars gillar jag att spela bas just nu om det är ledigt.
Påminner om min collabskola: http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=39509.0
Den som ska hålla i projektet får en mycket enklare jobb då. :)
--- Slut citat ---
Du kanske vill spela drivande trummor också?
Du som känner bassisten!
HasseFX:
Kul!! Jag tar gärna något hörn som blir övers... :)
zzeb:
--- Citat från: bjurte skrivet 08.12.2014, 15:42:27 ---Om du behöver ett rykande gitarr-solo så ställer jag upp.. :)
--- Slut citat ---
Taget Bjurte!
--- Citat från: Plinka skrivet 08.12.2014, 16:13:43 ---Kul idé, och riktigt bra låtgrund!
Jag är gärna med på ett litet hörn någonstans, om inte på sång så kan jag bidraga med ett juligt Pliiing(k) med en klocka eller så ;)
Och så tycker jag såklart att hela "KR-kören" ska sjunga gemensamt i refs och så, det är ett måste med körsång så vet du :D
--- Slut citat ---
SKoj! PLinka på sång och annat plink;)
--- Citat från: MaxB skrivet 08.12.2014, 16:17:02 ---
--- Citat från: bjurte skrivet 08.12.2014, 15:42:27 ---Om du behöver ett rykande gitarr-solo så ställer jag upp.. :)
--- Slut citat ---
Hallelujah!
Jag kan tänka mig att det behövs mer textmassa. Tänker mig att din röst är underbar att börja några råder åtminstonde, innan nån annan röst kommer in. Och det kanske inte är refrängen som är där på plats ännu. Det du har på den platsen låter som en möjlig brygga innan eller efter en refräng-melodi, tänker jag högt.
--- Slut citat ---
MaxB, Tar dej på orden om att det behövs en refräng. Vill man göra det enkelt kan man göra en variant av intro melodin.
Snabbt utkast till ref text. Lite osäker på svengelskan. Har du annat förslag, shoot. Eller om du vill testa melodi till nedanstående.
Refräng förslag:
You turn and look another way
With empty Eyes you hurry on
I'll stay and wait until I have
Enough to buy a ticket home
--- Citat från: Wernborg skrivet 08.12.2014, 16:27:45 ---Bra grundmaterial ja. Är gärna med på ett hörn.
Kan vara med och sjunga refräng. Annars gillar jag att spela bas just nu om det är ledigt.
Påminner om min collabskola: http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=39509.0
Den som ska hålla i projektet får en mycket enklare jobb då. :)
--- Slut citat ---
Tack för länktipset Wernborg. Ska läsa den noga. Du är nu bassist och även trummis om jag lyssnar på MaxB:)
--- Citat från: HasseFX skrivet 08.12.2014, 17:53:41 ---Kul!! Jag tar gärna något hörn som blir övers... :)
--- Slut citat ---
HasseFX, Ingen på klaviatur/piano än så den får du gärna ta. Om du vill ha ett större hörn så är producentrollen obesatt:)
Ta båda om du vill!
MaxB:
Har dubblat Zzeb-intro så att andra delen av det är munspel på.
Lagt Miditrummor som stöd på lite annat spel än du
Lagt lite B4 Hammond som stöd...
Intro:
Gitarr en sväng
Gitarr och munspel en sväng
Vers:
My neighbour talked about a land, Where Santa Claus lives,
and water freezes
A promised land that is Cold, But the people are warm,
And children have hope
For my wife(man) and for my kids, And a baby on the way,
I need a job
Had no choice, had to leave, Packed my bag,
My family in need
Brygga:
Oh it wasn’t my plan to end up here, Begging in the streets
All that I ask from you is, Spare a penny please
Refräng förslag:
You turn and look another way, With empty Eyes you hurry on
I'll stay and wait until I have, Enough to buy a ticket home
Vers2: (är det rätt att ta in denna omdebatterade sida av problematiken?)
Some people tell stories - 'bout what we do
with the money that you give.
They say that there's someone - that takes it all
Says that's why the powerty among us remain
Brygga:
Ref:
Fil med min ide i början men inte någon alternativ refräng:
http://www.shivas.se/files/Zzebs_Please_MaxB_idestart_90bpm_16bit_44kHz_stereo_1takt_m_4clickintro.wav
Eddi:
Av en massa förvirrade skäl står jag över men ser verkligen fram emot vad ni kommer att skapa. Grunden redan nu med Zzeb är ju lysande :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida