Forum > Demolåtar

Julsamarbete - med några Kontrollrummare

<< < (10/30) > >>

zzeb:

--- Citat från: MaxB skrivet 12.12.2014, 12:27:05 ---
--- Citat från: zzeb skrivet 12.12.2014, 12:20:08 ---
--- Citat från: Lazarus skrivet 12.12.2014, 12:11:48 ---Jag skall försöka bli klar med trumspåret ikväll (om inte Alexander släcker studion för mig).
Vill ni att jag jag lägger den på en Soundcloud och länkar så att alla kan hämta, eller hur gör vi?
Lazarus

--- Slut citat ---

Soundcloud OK för mej. Jag har ingen annan nätlagring att erbjuda. Skulle du även kunna klippa om så att introvändan körs 2 gånger istället för 1 som i befintlig fil!? Jag blir nog sen innan jag kan göra det ikväll. Sen så utgår vi från ditt spår.

--- Slut citat ---

Ja, gärna det. Annars kanske Zzeb kan repeata trumspåret en sväng där. DÄremot snyggast om Lazarus gör det.

--- Slut citat ---

Jag menar om Lazarus kan klippa i min wave fil så att introt blir 2 vändor. Sen kan ju han spela genom hela låten i 1 tagning och slipper klippa i sitt live spår.

Lazarus:

--- Citat från: zzeb skrivet 12.12.2014, 12:29:40 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 12.12.2014, 12:27:05 ---
--- Citat från: zzeb skrivet 12.12.2014, 12:20:08 ---
--- Citat från: Lazarus skrivet 12.12.2014, 12:11:48 ---Jag skall försöka bli klar med trumspåret ikväll (om inte Alexander släcker studion för mig).
Vill ni att jag jag lägger den på en Soundcloud och länkar så att alla kan hämta, eller hur gör vi?
Lazarus

--- Slut citat ---

Soundcloud OK för mej. Jag har ingen annan nätlagring att erbjuda. Skulle du även kunna klippa om så att introvändan körs 2 gånger istället för 1 som i befintlig fil!? Jag blir nog sen innan jag kan göra det ikväll. Sen så utgår vi från ditt spår.

--- Slut citat ---

Ja, gärna det. Annars kanske Zzeb kan repeata trumspåret en sväng där. DÄremot snyggast om Lazarus gör det.

--- Slut citat ---

Jag menar om Lazarus kan klippa i min wave fil så att introt blir 2 vändor. Sen kan ju han spela genom hela låten i 1 tagning och slipper klippa i sitt live spår.

--- Slut citat ---

Dubbelt så långt intro? Det fixar jag. Jag klipper och klistrar i din fil, Zzeb, innan jag lägger trummorna.

/Lazarus

MaxB:
Jag tycker det låter hackat att man, som det föreslås i första inlägget, sjunger en rad var. Jag tycket Zzeb-rösten är så skän att den borde sjunga flera rader kanske halv ver och annan röst sjunger andra halvan. Alternativt en vers var eller några sjunger en vers tillsammans (stämmor mot varandra).

Vad kännetecknar sången i en sån här gemensam låt?
Jag undrar vad ni andra inblandade tycker och tänker?

Wernborg:

--- Citat från: MaxB skrivet 12.12.2014, 17:04:49 ---Jag tycker det låter hackat att man, som det föreslås i första inlägget, sjunger en rad var. Jag tycket Zzeb-rösten är så skän att den borde sjunga flera rader kanske halv ver och annan röst sjunger andra halvan. Alternativt en vers var eller några sjunger en vers tillsammans (stämmor mot varandra).

--- Slut citat ---
Är det inte det som är själva grejen med en we are the world grej?  :unsure:

palm:

--- Citat från: Wernborg skrivet 12.12.2014, 17:10:28 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 12.12.2014, 17:04:49 ---Jag tycker det låter hackat att man, som det föreslås i första inlägget, sjunger en rad var. Jag tycket Zzeb-rösten är så skän att den borde sjunga flera rader kanske halv ver och annan röst sjunger andra halvan. Alternativt en vers var eller några sjunger en vers tillsammans (stämmor mot varandra).

--- Slut citat ---
Är det inte det som är själva grejen med en we are the world grej?  :unsure:

--- Slut citat ---

Det skulle kunna brytas ner till en enkel strof och en röst som passar och SEDAN byter man. Om det är en "We are the world" låt man eftersträvar. OM det är en duett....då är det längre sträckor som gäller.

Skall bli kul att höra ert slutresultat!

Med vänlig hälsning,
Göran

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion