Forum > Demolåtar
Julsamarbete - med några Kontrollrummare
MaxB:
Munspelet levereras i denna version (repat och klart). Om nån annan annan spelar in ett mindre stökigt munspel är det okej för mig. Vi har olika syn på hur gitarrer kan låta i en sån här låt. Jag tycker den här gitarren med slidespelet fungerar perfekt i en "allsångslåt". Kan tänka mig att Erik Clapton får okej då han levererar sånt här spel.
bjurte:
--- Citat från: MaxB skrivet 16.12.2014, 12:40:23 ---Munspelet levereras i denna version (repat och klart). Om nån annan annan spelar in ett mindre stökigt munspel är det okej för mig. Vi har olika syn på hur gitarrer kan låta i en sån här låt. Jag tycker den här gitarren med slidespelet fungerar perfekt i vår "allsångslåt". Kan tänka mig att Erik Clapton fick okej då han levererade sånt här spel.
--- Slut citat ---
Jag vill ha första delen av Introt rent som det är nu.
Munspelet kan säker funka, men är det två st. som spelar mot varandra eller hör jag helt galet ??
Bryggan har fått fler gitarrer nu, dock ej i upplagt än, därav känns det lite fullt där oxo.
Men visst släng upp spåret så får jag se om det funkar.
Annars tycker jag spontant att om jag ska hålla i projektet och arr/muppmixeriet så är det jag som är Generalen här.. B)
Annars lämnar jag med varm hand över..
zzeb:
OK gitarrspår levererat i första inlägget. Märker att jag blir sämre musiker med åren när man inte spelar kontinuerligt. En sak när man sitter och leker fram riff och ackord som sen loopas. Men det är en helt annan sak när man ska försöka spela igenom en hel låt.
Bjurte du får hojta om du tycker att gitarr eller sång behöver spelas om. Men nu har ni separata spår ialla fall.
bjurte:
--- Citat från: zzeb skrivet 16.12.2014, 13:09:55 ---OK gitarrspår levererat i första inlägget. Märker att jag blir sämre musiker med åren när man inte spelar kontinuerligt. En sak när man sitter och leker fram riff och ackord som sen loopas. Men det är en helt annan sak när man ska försöka spela igenom en hel låt.
Bjurte du får hojta om du tycker att gitarr eller sång behöver spelas om. Men nu har ni separata spår ialla fall.
--- Slut citat ---
Danke, nu blire blod svett och tårar... :D
zzeb:
--- Citat från: bjurte skrivet 16.12.2014, 13:09:26 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 16.12.2014, 12:40:23 ---Munspelet levereras i denna version (repat och klart). Om nån annan annan spelar in ett mindre stökigt munspel är det okej för mig. Vi har olika syn på hur gitarrer kan låta i en sån här låt. Jag tycker den här gitarren med slidespelet fungerar perfekt i vår "allsångslåt". Kan tänka mig att Erik Clapton fick okej då han levererade sånt här spel.
--- Slut citat ---
Jag vill ha första delen av Introt rent som det är nu.
Munspelet kan säker funka, men är det två st. som spelar mot varandra eller hör jag helt galet ??
Bryggan har fått fler gitarrer nu, dock ej i upplagt än, därav känns det lite fullt där oxo.
Men visst släng upp spåret så får jag se om det funkar.
Annars tycker jag spontant att om jag ska hålla i projektet och arr/muppmixeriet så är det jag som är Generalen här.. B)
Annars lämnar jag med varm hand över..
--- Slut citat ---
Ingen lämnade in klagomål eller ville ta producentrollen förutom du, så besluten är dina. Sen så är det väl fritt att bidra.
Men igen besluten om vilka spår som kommer med tar du!
Om du önskar ytterligare nått instrument eller sånginsats så ska det göras enligt dina önskemål
Producent=chef=darling killer=också den som får ta alla klagomål:)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida