Forum > Demolåtar

Julsamarbete - med några Kontrollrummare

<< < (27/30) > >>

zzeb:
Mina sångspår finns nu i första inlägget. Hoppas de är lite tightare och lättare att sjunga till.
Vers och brygga gör ni som sagt egna tolkningar av om ni vill. Refräng tvingas ni sjunga fraseringen på mitt aviga vis:)
MaxB, Plinka och Mika, Tycker att vi sjunger in leadspår nu och sen inväntar Plinkas körarr.

Gitarrer kommer under dagen:)

MaxB:

--- Citat från: zzeb skrivet 16.12.2014, 08:28:30 ---MaxB, Plinka och Mika, Tycker att vi sjunger in leadspår nu och sen inväntar Plinkas körarr.

--- Slut citat ---

Var finns en grundmix utan sångspår? En sån skulle underlätta eftersom min internetkoppling är underdimensionerad.
Jag har informerat om status på Mika tidigare, hon sjunger på en opera i Kiev denna vecka. Om hon ska vara med är, som jag skrev tidigare, det tidigast nästa helg.

bjurte:

--- Citat från: MaxB skrivet 16.12.2014, 10:04:03 ---
--- Citat från: zzeb skrivet 16.12.2014, 08:28:30 ---MaxB, Plinka och Mika, Tycker att vi sjunger in leadspår nu och sen inväntar Plinkas körarr.

--- Slut citat ---

Var finns en grundmix utan sångspår? En sån skulle underlätta eftersom min internetkoppling är underdimensionerad.
Jag har informerat om status på Mika tidigare, hon sjunger på en opera i Kiev denna vecka. Om hon ska vara med är, som jag skrev tidigare, det tidigast nästa helg.

--- Slut citat ---

Zzeben utlovade gitarrspår under dagen, sedan fixar jag enl. ditt önskemål. ;)

MaxB:

--- Citat från: bjurte skrivet 16.12.2014, 10:35:51 ---Zzeben utlovade gitarrspår under dagen, sedan fixar jag enl. ditt önskemål. ;)

--- Slut citat ---

Livet leker igen!
Jag är riktigt nöjd med gårdagens gitarrspel. :wub:
Borde såna grejer vara med i mixen av låten?   :huh:
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/PleaseMSoloOBas2_MaxBGitKomp_diskretare.mp3[/mp3]

bjurte:

--- Citat från: MaxB skrivet 16.12.2014, 11:04:06 ---
--- Citat från: bjurte skrivet 16.12.2014, 10:35:51 ---Zzeben utlovade gitarrspår under dagen, sedan fixar jag enl. ditt önskemål. ;)

--- Slut citat ---

Livet leker igen!
Jag är riktigt nöjd med gårdagens gitarrspel. :wub:
Borde såna grejer vara med i mixen av låten?   :huh:
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/PleaseMSoloOBas2_MaxBGitKomp_diskretare.mp3[/mp3]

--- Slut citat ---

Rent spontant !! Munspelsintro är väl spikat, kanske lite stökigt orepat i denna verre, men sliden vete katten, inte där i introt i alla fall.
Sedan om det ska vara något, så vill jag nog ha ett mera 'ståligare ljud' inte så distat och luddigt.
Vi får tänka lite så här, att detta ska vara lite allsångsaktigt och inte ett roligt jam, det kan vi ha i andra låtar.. ;)
Annars känns nog gitarrkvoten rätt full, möjligtvis att en akke skulle funka.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion