Kontrollrummet

Asti - Du var där (klar)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Har idétorka för närvarande och har just kopplat upp musikdatorn efter flytt till ny bostad.
Försöker hitta ny inspiration i det enkla, men kanske blev det bara ointressant...?
Det blev en liten enkel visa utan tillkrånglade harmonier och arr.  :)
Kom gärna med synpunkter på om den är för tråkig eller om något är galet i mixen, ljudbilden eller framförandet!

Titel: Du var där
Artist: Asti
Text & Musik: Asti
År: 2014
Längd: 2:54

« Senast ändrad: 16.05.2015, 17:47:32 by Asti »
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Som vanligt jättefin text, (satt och lyssnade och bara försvann, lite förtrollande snudd på). Tycker att jag kunde få lite idétorka så att jag också fick till det. Trummor skulle inte vara helt fel, samt lite återkoll på mixen.  B)
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag tänkte häromdagen att det var länge sedan en Astilåt kom upp - nu gjorde det det och jag gillar det jag hör (trummorna var inge vidare dock) det som jag spontant kände var att solot skulle låta bättre med stål än med nylon i alla fall jag gillar mycket :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Du är fin Asti, det är hemtrefligt med din dialekt.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Roffe H - Kul att du gillar texten! Låter lite oroande att du försvann..  :o Kanske ett fall för missing people..  :rolleyes:
              Nej, idétorka är inget att ha! Det hoppas jag du slipper. Tråkigt när man inte kommer någon vart.
              Jag vill helst inte ha med trummor på denna. Vill behålla den enkel och nära.
              Vore intressant att veta vad du tycker kan förbättras i mixen, vilket säkert är ett och annat.
Eddi - Musicerandet har legat nere ett tag pga flytt och min systers bortgång. Men nu kanske man kan komma igång så smått igen.
         Kul att du gillar det du hör! Håller med dig om trummorna - dom är helt intetsägande!  :D
         Är osäker på om du skämtar ang nylongitarr.. Solot är elgitarr via POD med ett dovt jazzsound och spelat med fingrarna (utan plektrum),
         så det kanske låter så...?
MaxB - Det var härligt med en komplimang så här på lördagsmorgonen! Tack för den! :) Dialekten är inget jag reflekterar över själv, det bara blir så.  :D

Tack ska ni ha för era positiva kommentarer! Vet inte om jag kommer att lägga så mycket mer jobb på denna
utan kommer nog att koncentrera mig på något nytt projekt. Om inspirationen återvänder är bäst att tillägga.  :unsure:
/Asti
« Senast ändrad: 29.11.2014, 11:14:35 by Asti »
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou Asti!
Efter torka kommer gröda, och här har vi ett skönt exempel på kunnadet alá Asti!
Mix, lir o arr sitter super som vanligt. Luftigt och lättlyssnat, behöver ju inte vara yberharmoniserat för att bli an bra låt. Arret sparsamt fint, saknar inte elbas o trummor, kunde spoikera den fina stämningen här
Och sedan kronan på låten e ju förstås sången, absolut personlig och superhärlig röst.
Kanske du redan har gett ut nån platta med dina visor och sånger, om inte så tycker jag det är hög tid på att du gör det och kommer med bland dom officiella vismakarna och så att din röst kunde bli hörd t,ex på radio, det är du värd!

Vi vill ha mera Asti, svarva på eftersom järnet e varmt! :)

h.   johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Tycker inte det är ett sömnpiller, snarare något kontemplativt och lugnande.

Inget fel på nåt alls, låt den vara så här!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Visst fungerar det utan trummor, mixen är helt ok...kanske skulle basen upp ett snäpp, (så låter det i mina lurar i alla fall).  :)
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
mahan - Roligt att du tycker mix, lir och arr sitter! Gläder mig extra att du gillar min sång/röst!  :)
             Nej, jag har inte gett ut någon officiell platta, enbart egna CD-sammanställningar.
             Visst vore det roligt att bli spelad på radio, men då tror jag man måste ut och spela och
             visa upp sig mer och det känner jag mig för gammal och osäker för.  :)
             Jag nöjer mig gott med att sprida mina låtar bland vänner och bekanta och responsen
             jag får från er sympatiska musikanter här på KR!  :wub:
Emulator - Det var ju skönt att du inte somnade!  :)
                Kontemplativt och lugnande låter bra!
Roffe H - OK, det var basen du tänkte på! Ska justera den! Tack för snabb feedback!

Tack för era kommentarer! Ska kolla över basen Roffe!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
 Kul att du gillar det du hör! Håller med dig om trummorna - dom är helt intetsägande!  biggrin
         Är osäker på om du skämtar ang nylongitarr.. Solot är elgitarr via POD med ett dovt jazzsound och spelat med fingrarna (utan plektrum),
         så det kanske låter så...?

Nej inget skämt alls trodde faktiskt det var nylon i alla fall önskar i så fall mer spets :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Kul att du gillar det du hör! Håller med dig om trummorna - dom är helt intetsägande!  biggrin
         Är osäker på om du skämtar ang nylongitarr.. Solot är elgitarr via POD med ett dovt jazzsound och spelat med fingrarna (utan plektrum),
         så det kanske låter så...?

Nej inget skämt alls trodde faktiskt det var nylon i alla fall önskar i så fall mer spets :D
Vet inte om jag besitter erforderlig spetskompetens... :rolleyes:
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Upptäckte att Sofia Karlsson gjort en cover på min låt!  :rolleyes:



Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Aldrig får man vara ifred dom där B-idolerna snor allt men hon klarade inte dialekten. :lol:
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Aldrig får man vara ifred dom där B-idolerna snor allt men hon klarade inte dialekten. :lol:
Man tycker att dom åtminstone kunde försöka lära sig melodin innan dom gör en cover... :angry:
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Aldrig får man vara ifred dom där B-idolerna snor allt men hon klarade inte dialekten. :lol:
Man tycker att dom åtminstone kunde försöka lära sig melodin innan dom gör en cover... :angry:

...och vilken burkig mix hon hade fått till. Tacka vet jag Astis!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Aldrig får man vara ifred dom där B-idolerna snor allt men hon klarade inte dialekten. :lol:
Man tycker att dom åtminstone kunde försöka lära sig melodin innan dom gör en cover... :angry:

...och vilken burkig mix hon hade fått till. Tacka vet jag Astis!
Så blir det när det är amatörer i farten!  B)
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten