Forum > Färdiga produktioner
Asti - Du var där (klar)
Asti:
Har idétorka för närvarande och har just kopplat upp musikdatorn efter flytt till ny bostad.
Försöker hitta ny inspiration i det enkla, men kanske blev det bara ointressant...?
Det blev en liten enkel visa utan tillkrånglade harmonier och arr. :)
Kom gärna med synpunkter på om den är för tråkig eller om något är galet i mixen, ljudbilden eller framförandet!
Titel: Du var där
Artist: Asti
Text & Musik: Asti
År: 2014
Längd: 2:54
Roffe H:
Som vanligt jättefin text, (satt och lyssnade och bara försvann, lite förtrollande snudd på). Tycker att jag kunde få lite idétorka så att jag också fick till det. Trummor skulle inte vara helt fel, samt lite återkoll på mixen. B)
/Roffe H
Eddi:
Jag tänkte häromdagen att det var länge sedan en Astilåt kom upp - nu gjorde det det och jag gillar det jag hör (trummorna var inge vidare dock) det som jag spontant kände var att solot skulle låta bättre med stål än med nylon i alla fall jag gillar mycket :D
MaxB:
Du är fin Asti, det är hemtrefligt med din dialekt.
Asti:
Roffe H - Kul att du gillar texten! Låter lite oroande att du försvann.. :o Kanske ett fall för missing people.. :rolleyes:
Nej, idétorka är inget att ha! Det hoppas jag du slipper. Tråkigt när man inte kommer någon vart.
Jag vill helst inte ha med trummor på denna. Vill behålla den enkel och nära.
Vore intressant att veta vad du tycker kan förbättras i mixen, vilket säkert är ett och annat.
Eddi - Musicerandet har legat nere ett tag pga flytt och min systers bortgång. Men nu kanske man kan komma igång så smått igen.
Kul att du gillar det du hör! Håller med dig om trummorna - dom är helt intetsägande! :D
Är osäker på om du skämtar ang nylongitarr.. Solot är elgitarr via POD med ett dovt jazzsound och spelat med fingrarna (utan plektrum),
så det kanske låter så...?
MaxB - Det var härligt med en komplimang så här på lördagsmorgonen! Tack för den! :) Dialekten är inget jag reflekterar över själv, det bara blir så. :D
Tack ska ni ha för era positiva kommentarer! Vet inte om jag kommer att lägga så mycket mer jobb på denna
utan kommer nog att koncentrera mig på något nytt projekt. Om inspirationen återvänder är bäst att tillägga. :unsure:
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida