Forum > Demolåtar

Emu: Undo Me Ft Brent Rossen & Plinka - Version 02 + ide på en grej

<< < (6/11) > >>

Emulator:

--- Citat från: Plinka skrivet 06.12.2014, 00:33:49 ---Detta låter lovande, tungt och skönt! Jag hoppas på lite utökat arr här och var för lite mer variation, samt svävande sång med stämmor, så blir det riktigt bra!

--- Slut citat ---

Tack Plinka, det kanske löser sig med lite utökat arr och sång. Tror man kan pilla in en oherrans massa effekter och trumeditering tills öron och ögon blöder på denna, och det kommer nog så småningom :)

--- Citat från: palm skrivet 06.12.2014, 09:33:55 ---Hej hej!

Tradigt att höra om din rygg...sånt gör ju inte livet lättare. Men det märks f*n inte i ditt skapande. Detta är fräckt! Vad har du för syntar och trummor i detta arrangemang?
Du känner väl Jonnerstone - hans röst hade gjort sig på denna

Skall bli kul att följa denna!

Med vänlig hälsning,
Göran

--- Slut citat ---

Hej! Det mesta är är logics egna synthar. Trummorna är logic, samt Zero-g's samplingar. Efter knackande av trums så använder jag ofta guitarrig för trumeffekter, lite udda kanske men det går att skruva i all oändlighet.

Jonnerstones röst gör sig på precis allt. Har haft förmånen att sitta bredvid när karln sjunger i studion här, och jag sneglade på kanalstrippen för att jag trodde autotuning va pålagt under inspelning, men icke då :D

tack för visat intresse. Ny version knackades lite inatt, och jag hoppas få fortsätta idag!

/Tomas

Emulator:
hej vänner!

Ny sång pålagd, av Brent från amerikas östkust. En kvinnlig röst kommer förhoppningsvis så småningom.

otroligt slarvigt inslängt och mixat, men såhär börjar det låta iallafall:

[mp3=200,20,0,left]http://plinka.perfectbounce.se/undomebrent.mp3[/mp3]

undo me v2

satt och klippte ihop en liten kör...låter nästan sjukt likt gahan/gore :S

gahan und gore

[mp3=200,20,0,left]plinka.perfectbounce.se/davidleerossen.mp3[/mp3]

När låten ändrar struktur så kommer kvinnorösten in är det tänkt, för att till sist återgå till undo-delen, med både och.

Vill mest ha lite feedback på arret, jag har lagt på lite gitarrer och lekt en hel del med att bygga voxmatta av sångfilen, text "yiiiiioouuuuuuuuuu" i början.

Sångfilen ligger knas i mix, och jag behöver fejda ner UNNdo etc, men nu vill jag mest höra om jag är på väg åt rätt håll.

tjing!

EDIT: Harmonierna är alltså skapade med pitchcontrol, jag har klippt ut ochlagt på en ters eller kvint å så, så det kan låta lite knäppt ;) skall ju göras på riktigt sen :)

Eddi:
Not found

mahan:
Tjou Emu!
Många versioner här att bolla med...
Om jag bara tänker på kompet så är den allra första versione absolut den bästa, den e tajt och har attityd och håller lyssnaren med sig. Sången i den versionen e ju inte sådär "wunderbar" men lägg dessa nya sånagre på den första kompversion så blir det kalas.
Den senaste versionen har lixåm tappat gadden och låter "kyrkmusik" med way too much reverb :D

Kör hårt o håll låten tajt!

h.    johan

bjurte:
Går bara lyssna på 'kör' versionen, bra rythmer och melodier, men som Mahan var inne på lite snällt och uddlöst, ska det däremot en lead över detta så  blir det ju en annan femma, eller om det bara är en kort bit av låten, för det var ju inte mycket du bjöd på..
Får ingen helhet lixom.  ;)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion