Forum > Demolåtar
Emu: Undo Me Ft Brent Rossen & Plinka - Version 02 + ide på en grej
Emulator:
--- Citat från: Eddi skrivet 08.12.2014, 01:34:29 ---Not found
--- Slut citat ---
uh. will have ein look.
--- Citat från: mahan skrivet 08.12.2014, 12:09:21 ---Tjou Emu!
Många versioner här att bolla med...
Om jag bara tänker på kompet så är den allra första versione absolut den bästa, den e tajt och har attityd och håller lyssnaren med sig. Sången i den versionen e ju inte sådär "wunderbar" men lägg dessa nya sånagre på den första kompversion så blir det kalas.
Den senaste versionen har lixåm tappat gadden och låter "kyrkmusik" med way too much reverb :D
Kör hårt o håll låten tajt!
h. johan
--- Slut citat ---
njaa...den kommer nog bli lite såsigare, fast kanske dra ner på reverb :D men tja, du får kolla sen om det blev olidligt LOL har inte rygg (!) nog att stå å testa längre stunder och nu fick jag hjälp :D
kviinnlig röst inkommen med, så nu ska här mixas. tyvärr så är det middag med jobbet ikväll :(
tack för tyck! kör nog på med lite såsigare trots allt, låter det som i mitt huvve blir det bra. annars får jag ta tebax allt o göra som du vill :D
--- Citat från: bjurte skrivet 08.12.2014, 16:02:29 ---Går bara lyssna på 'kör' versionen, bra rythmer och melodier, men som Mahan var inne på lite snällt och uddlöst, ska det däremot en lead över detta så blir det ju en annan femma, eller om det bara är en kort bit av låten, för det var ju inte mycket du bjöd på..
Får ingen helhet lixom. ;)
--- Slut citat ---
ska kolla länken där. vi får se om de kan vara spännande nog i min tråkvariant eller om jag får göra helt om å lyssna på mahan LOL
tack!
Emulator:
Ny Version.
Brent Rossen från amerikat har sjungit leadsång, och plinka har sjungit andra halvan av leaden.
Text & Musik: Tomas Barkman
Synthar och lite gitarr, mix, prod: T Barkman
Sång: Brent Rossen, Elina Plinka Andre
Backing vox: Ovanstående samt Undertecknad.
Har byggt ihop lite. PLinka vill sjunga om lite bitar för jag gjorde lead av hennes kör...å sånt, men jag vill ha lite input på mixeriet. Har suttit så länge och petat i ljuden att jag blivit ljud...blind...och ja. ni fattar.
Hur finkar mix etc?
Den ÄR 7:25. Nog ingen hitlåt, och jag gillar buildupen i introt...och skulle kunna förlänga med en minut på slutet :S
Om den blir för poppis får man väl fundera på en radio edit :D
Vad tycks? (PS: Slutet låter apa med nån snubbling på kagge och reverb)
[mp3=200,20,0,left]http://plinka.perfectbounce.se/undomebp01.mp3[/mp3]
http://plinka.perfectbounce.se/undomebp01.mp3
zzeb:
Ja du, vilken låt. Grymt arr och ljudskruvande. Mycket detaljer som kräver fler lyssningar. Bra att Plinka får rätta till sina suringar.
Intro bygger upp fint. Det enda jag tänker på att andra "refrängen" vid 315 och framåt är lite repetativ. Behövs nog inte mycket till för att man inte ska tänka så. En gitarr detalj eller extra sångslinga över hela arret.
Eddi:
Oj det har blivit nåt STORT av det här - måste lyssna flera ggr innan jag säger nåt (o)vettigt :)
Emulator:
--- Citat från: zzeb skrivet 11.12.2014, 01:30:40 ---Ja du, vilken låt. Grymt arr och ljudskruvande. Mycket detaljer som kräver fler lyssningar. Bra att Plinka får rätta till sina suringar.
Intro bygger upp fint. Det enda jag tänker på att andra "refrängen" vid 315 och framåt är lite repetativ. Behövs nog inte mycket till för att man inte ska tänka så. En gitarr detalj eller extra sångslinga över hela arret.
--- Slut citat ---
Tack för tyck och kul att det uppskattas! Bra ideer kring 315 där, ska se vad som får plats i arret! Plinkas sång kommer också få någon till stämma :)
--- Citat från: Eddi skrivet 11.12.2014, 01:50:52 ---Oj det har blivit nåt STORT av det här - måste lyssna flera ggr innan jag säger nåt (o)vettigt :)
--- Slut citat ---
:D
--- Citat från: drloop skrivet 11.12.2014, 08:07:09 ---Gött!
Bra låt, bra arr.
Redigt mycket effekter, det gillar jag. :)
--- Slut citat ---
Tack för den! det är ju så sjukt kul att sitta och skruva med sånt här. kikade på klockan, 04:nånting när jag höll på med introgrejorna byggt av sångbitar =)
kul att du gillart :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida