Forum > Färdiga produktioner
MaxB - The Harmonica
MaxB:
Nya bilder från pågående operation...
Nedre bilden är inte en cymbal utan en ton/tunga i munspelet där man ser hur fabriken slarvigt har
stämt den tonen med en slipning som kan ge en fraktur på den tungan.
MaxB:
Imorgon kväll kommer denna låt formellt byta namn från No Harmonica till The Harmonica. Det officiella namnbytet sker på restaurant "Lilla Wien" på södra station i Stockolm.
Låten kommer premiärspelas live nån gång på kvällen och i den andra halvan av låten kommer med största säkerhet munspelsdoktorn spela efter textändringen från Where is it now? till Here it is!
http://gigguide.se/event/202063/
Emulator:
hejhej,
lyssnar i laptop. låter det inte lite småsurt om nån gitarr tro? Mixen tyckert jag är snygg ändå, det låter levande.
däremot är det som vissa instrument pruttar lite shuffle? nåntaktsnubbleri som def in är i otakt med som får hjärtat att slå dubbelslag. vet inte om det är genialiskt eller dåligt :)
snygg sång!
zzeb:
Jädra snygg ljudbild och låt. Lirar grymt munspel! Bassisten har skruvat in jättebra basljud men inte övat tillräckligt på låten;)
Mycket körer och snyggt arr Bra jobbat Max!
MaxB:
--- Citat från: Emulator skrivet 11.12.2014, 00:58:26 ---lyssnar i laptop. låter det inte lite småsurt om nån gitarr tro? Mixen tyckert jag är snygg ändå, det låter levande.
däremot är det som vissa instrument pruttar lite shuffle? nåntaktsnubbleri som def in är i otakt med som får hjärtat att slå dubbelslag. vet inte om det är genialiskt eller dåligt :)
snygg sång!
--- Slut citat ---
Förmodligen finns det saker som pruttar surt och otajt... jag har svårt att styra upp musikerna ibland. Låtsas att det är genialiskt!
--- Citat från: zzeb skrivet 11.12.2014, 01:13:26 ---Jädra snygg ljudbild och låt. Lirar grymt munspel! Bassisten har skruvat in jättebra basljud men inte övat tillräckligt på låten;)
Mycket körer och snyggt arr Bra jobbat Max!
--- Slut citat ---
Tack! Ibland gillar jag basspelet skarpt, ibland tycker jag att det inte gör vad det ska riktigt. Och det är kul med munspel ibland. Ikväll blir det ännu roligare eftersom jag ska göra den här låten live på en scen för första gången. Jag är inte van att spela munspel och gitarr samtidig så det blir en utmaning. Men det bästa av allt är att han som gjort detta nya munspel till mig blir klar med spelet idag och han vi ska göra så att han kommer in på slutet av låten och lirar på den nya munspelet innan han överlämnar det till mig. Det tror jag kan bli hur cool som helst.
https://www.facebook.com/events/340174132834714/?pnref=story
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida