Forum > Färdiga produktioner

MaxB - The Harmonica

<< < (6/8) > >>

zzeb:

--- Citat från: zzeb skrivet 11.12.2014, 01:13:26 ---Jädra snygg ljudbild och låt. Lirar grymt munspel! Bassisten har skruvat in jättebra basljud men inte övat tillräckligt på låten;)
Mycket körer och snyggt arr Bra jobbat Max!

--- Slut citat ---

Tack! Ibland gillar jag basspelet skarpt, ibland tycker jag att det inte gör vad det ska riktigt. Och det är kul med munspel ibland. Ikväll blir det ännu roligare eftersom jag ska göra den här låten live på en scen för första gången. Jag är inte van att spela munspel och gitarr samtidig så det blir en utmaning. Men det bästa av allt är att han som gjort detta nya munspel till mig blir klar med spelet idag och han vi ska göra så att han kommer in på slutet av låten och lirar på den nya munspelet innan han överlämnar det till mig. Det tror jag kan bli hur cool som helst.

[/quote]

Glömde att säga lycka till i kväll. Jag menar att basspelet har helt rätt attityd för låten. Bara att det är lite osynk ibland.

MaxB:

--- Citat från: zzeb skrivet 11.12.2014, 13:58:18 ---Glömde att säga lycka till i kväll. Jag menar att basspelet har helt rätt attityd för låten. Bara att det är lite osynk ibland.

--- Slut citat ---

Tack för lyckönskningen. Kul kväll sent hemma och upp tidigt imorgon.
Riktigt roligt att jamma med duktig munspelare på ena sidan och samtidigt en annan som hakade på med sin saxofon på andra sidan. Vi avslutade kvällen med en smutsig Chicago-blues, jag på gitarr, Anders på saxofon och den sköna munspelsvirtuosen Arman Sikiric, på munspel.

Och tack Eddi och Perowitch att ni kom för att lyssna och umgås.

spacetrucker:
Jag har sagt det tidigare och jag säger det igen; Vi har så i helsike duktiga människor här på KR som gör hejdlöst bra musik. Undrar om vi inte är det bästa musikforumet i HELA VÄRLDEN :wub:

Man blir smått ödmjuk inför allt detta och samtidigt också stolt över att få vara med i detta gäng.

Ja just det, låten, den är väl helt schysst  :lol:

// Space

Plinka:
*Håller med Space  ;)

* Och vad kul med spelningen och upplägget!

Ja låten är fortfarande lika bra, och kul när jag läser lyriken i trådhuvudet nu att man kan konstatera att sagan om munspelet slutar gott -It´s there!  :D

MaxB:
Här är mannen in action med "munspelet"

--- Citat från: spacetrucker skrivet 12.12.2014, 09:38:32 ---Jag har sagt det tidigare och jag säger det igen; Vi har så i helsike duktiga människor här på KR som gör hejdlöst bra musik. Undrar om vi inte är det bästa musikforumet i HELA VÄRLDEN :wub:
Man blir smått ödmjuk inför allt detta och samtidigt också stolt över att få vara med i detta gäng.
Ja just det, låten, den är väl helt schysst  :lol:
// Space

--- Slut citat ---

Jag började med att spela "Winter Comes" med din fina text denna kväll.

--- Citat från: Plinka skrivet 12.12.2014, 11:25:02 ---*Håller med Space  ;)
* Och vad kul med spelningen och upplägget!
Ja låten är fortfarande lika bra, och kul när jag läser lyriken i trådhuvudet nu att man kan konstatera att sagan om munspelet slutar gott -It´s there!  :D

--- Slut citat ---

Den låten började jag för snabbt så det blev lite junk där men det korrigerade jag en bit in...  B)
Sagan har slutat gott! Han tyckte det var kul att snacka och spela musik med mig och jag har fått en inbjudan att komma hem till honom för att kolla alla fantastiska gamla grejer han har, bl.a. en stämapparat för munspel! Hur cool är inte det?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion