Forum > Demolåtar

Gurano & Mahan - Should I shout

<< < (2/4) > >>

Plinka:
Ooh! Hur skulle det kunna bli dåligt med era talanger -Guranos riff och Mahans sångröst?  :wub:
Lite puts på mixen bara, distinktare bas kanske(?), så blir det super!

Gurano:

--- Citat från: Wernborg skrivet 19.11.2014, 19:01:15 ---Skön låt ni fixat till. Gött huvudriff. Nice. Lite i All right now-andan. Både sound och stil.

Förbättringspotentialen ligger främst i dynamiken tror jag. Blir rätt jämntjockt i arret hela låten. Först mot slutet du tunnar ut arret inför sista refrängen.

Lysnnar en gång till nu....   :D

Riffgitarren är lite murrig. Kanske en bättre separation skulle hjälpa. Alltså tunna ut lite i botten på gitarrer och kanske även sång.

Bra jobbat pojkar.

--- Slut citat ---
Tack för lyss å komment - Mahan sitter på mixen så vi får se vad han kommer att göra

--- Citat från: Marruschkka skrivet 20.11.2014, 18:02:41 ---
--- Citat från: mahan skrivet 20.11.2014, 01:25:05 ---
--- Citat från: Wernborg skrivet 19.11.2014, 19:01:15 ---Skön låt ni fixat till. Gött huvudriff. Nice. Lite i All right now-andan. Både sound och stil.

Förbättringspotentialen ligger främst i dynamiken tror jag. Blir rätt jämntjockt i arret hela låten. Först mot slutet du tunnar ut arret inför sista refrängen.

Lysnnar en gång till nu....   :D

Riffgitarren är lite murrig. Kanske en bättre separation skulle hjälpa. Alltså tunna ut lite i botten på gitarrer och kanske även sång.

Bra jobbat pojkar.

--- Slut citat ---

Håller med. Bra jobbat grabs:D
Så snygga gitarr-riff och jätteläcker vokal :wub:
Det blir spännande att följa denna!

/Marre

--- Slut citat ---
Vi tackar :D

--- Citat från: Marsall skrivet 20.11.2014, 21:10:32 ---Härlig boogie woogie grabbs!  :) Får ni bara bort murrigheten över prylarna så ..Så kan det blir risk att jag får byta parketten här hemma :D Rock on"

--- Slut citat ---
Tackar - vi får se hur Mahan mixar.

--- Citat från: Plinka skrivet 21.11.2014, 10:16:01 ---Ooh! Hur skulle det kunna bli dåligt med era talanger -Guranos riff och Mahans sångröst?  :wub:
Lite puts på mixen bara, distinktare bas kanske(?), så blir det super!

--- Slut citat ---
Vi tackar :)
Ja vi får se hur mixen slutar

/Gurano
--- Slut citat ---

1up:
Förträffligt framförande både på instrumentala sidan och på vokalerna.

Hihat/Cymbal-paketet, pröva sänk i nivå / EQ:a? I det lugnare partiet utan dem kommer bas och värme fram lite tydligare.

1up's tips för kvällen.

När kommer plattan?

MaxB:
Jag upplever gitarriffet minimalt i osynk på ett ställe vid 5 sekunder (och samma sak i kopia vid 92 och 190 s)
Blippgrejen som börjar vid 13 s borde ha lägre volym, nu tar den fokus från sången och tvingar mig att sänka volymen, trots att jag vill ha full volym!  :ph34r:

Skönt tryck i sången och nice leverans av körpaket!
Bra driv i basen! Djävligt tungt driv i basen vid 128 s! Me like!!!  :wub:
Fixat ett värdigt slut på låten!

Bra combo med Gurano envetna gitarriff som med Mahans lugna sköna sångstämma förgyller den suggestiva känslan i kompet bakom den sköna rösten.

Gurano:

--- Citat från: 1up skrivet 22.11.2014, 01:04:30 ---Förträffligt framförande både på instrumentala sidan och på vokalerna.

Hihat/Cymbal-paketet, pröva sänk i nivå / EQ:a? I det lugnare partiet utan dem kommer bas och värme fram lite tydligare.

1up's tips för kvällen.

När kommer plattan?

--- Slut citat ---
Tack för lyss å tyck. Vi får se hur den kommer att mixas

--- Citat från: MaxB skrivet 22.11.2014, 11:15:06 ---Jag upplever gitarriffet minimalt i osynk på ett ställe vid 5 sekunder (och samma sak i kopia vid 92 och 190 s)
Blippgrejen som börjar vid 13 s borde ha lägre volym, nu tar den fokus från sången och tvingar mig att sänka volymen, trots att jag vill ha full volym!  :ph34r:

Skönt tryck i sången och nice leverans av körpaket!
Bra driv i basen! Djävligt tungt driv i basen vid 128 s! Me like!!!  :wub:
Fixat ett värdigt slut på låten!

Bra combo med Gurano envetna gitarriff som med Mahans lugna sköna sångstämma förgyller den suggestiva känslan i kompet bakom den sköna rösten.

--- Slut citat ---
Jo jag vet precis vilka ställen du menar med guran - det är ett litet extraslag jag gör där - vi får se om det ändras. Det övriga vad gäller nivåer i mixen överlåter jag till Mahan
Tack för lyss å tyck

Gurano

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion