Forum > Demolåtar
Gurano & Mahan - Should I shout
Gurano:
Ett litet stycke som jag å Mahan lagat ihop. Tar gärna emot tankar och synpunkter
Sättning
Gurano - Guror, bas trummor
Mahan - Leadsång och körer
[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/SHOULD_I_SHOUT_03.mp3[/mp3]
Wernborg:
Skön låt ni fixat till. Gött huvudriff. Nice. Lite i All right now-andan. Både sound och stil.
Förbättringspotentialen ligger främst i dynamiken tror jag. Blir rätt jämntjockt i arret hela låten. Först mot slutet du tunnar ut arret inför sista refrängen.
Lysnnar en gång till nu.... :D
Riffgitarren är lite murrig. Kanske en bättre separation skulle hjälpa. Alltså tunna ut lite i botten på gitarrer och kanske även sång.
Bra jobbat pojkar.
mahan:
--- Citat från: Wernborg skrivet 19.11.2014, 19:01:15 ---Skön låt ni fixat till. Gött huvudriff. Nice. Lite i All right now-andan. Både sound och stil.
Förbättringspotentialen ligger främst i dynamiken tror jag. Blir rätt jämntjockt i arret hela låten. Först mot slutet du tunnar ut arret inför sista refrängen.
Riffgitarren är lite murrig. Kanske en bättre separation skulle hjälpa. Alltså tunna ut lite i botten på gitarrer och kanske även sång.
Bra jobbat pojkar.
--- Slut citat ---
Tjou W, o TACK!
Kul att du gav dig tid och dina goda ideér skall testas.
Gurano e ju en baddare på riff så dom sitter.
Mixen står jag för så den ska möbleras på enligt order!
Lite knepigt förstås med mp3 filer med alla effekter på men jag gillar utmaningar så månne vi inte får igång en ny version småningom! :D
h. GurMa
Marruschkka:
--- Citat från: mahan skrivet 20.11.2014, 01:25:05 ---
--- Citat från: Wernborg skrivet 19.11.2014, 19:01:15 ---Skön låt ni fixat till. Gött huvudriff. Nice. Lite i All right now-andan. Både sound och stil.
Bra jobbat pojkar.
--- Slut citat ---
Håller med. Bra jobbat grabs:D
Så snygga gitarr-riff och jätteläcker vokal :wub:
Det blir spännande att följa denna!
/Marre
Tjou W, o TACK!
Kul att du gav dig tid och dina goda ideér skall testas.
Gurano e ju en baddare på riff så dom sitter.
Mixen står jag för så den ska möbleras på enligt order!
Lite knepigt förstås med mp3 filer med alla effekter på men jag gillar utmaningar så månne vi inte får igång en ny version småningom! :D
h. GurMa
--- Slut citat ---
Marsall:
Härlig boogie woogie grabbs! :) Får ni bara bort murrigheten över prylarna så ..Så kan det blir risk att jag får byta parketten här hemma :D Rock on"
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida