Kontrollrummet

MaxB - A Natural Queen - ny mix 28/11

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jag pratade med någon jag inte talat med tidigare, på pendeltåget och efter vårt samtal
blev jag inspirerad att göra en låt. De ord som passade in var "A Natural Queen". Berättade om mötet
för Rikki Ansell och jag skickade även ett filmklipp på en början till text, samt att jag sjöng den melodi
som dök upp i mitt huvud. Rikki blev inspirerad och levererade mycket text, som passade bra till melodin.
Sen kom Lazarus och hjälpte till med trummor och andra rytm-instrument. Igår spelade jag om några
instrument och sjöng om all sång/kör så att det var tajtare till Lazarus trummor och gjorde en mix av
allt. Ikväll har jag lagt lite med gitarrkomp och ändrat ett körställe. Finns tips på vad som kan göras
bättre tar jag tacksamt emot och värderar.
I met someone (not spoken to before) on the communte train and after our meeting I was thinking of
"A Natural Queen", started to sing a suitable melody and told Rikki Ansell about this. She emediately started
to produce lyrics and on this track we got help from Lazarus on drums and percussions. This is what we got
so far, but I suppose there are some things that should be done. Feel free to come up with ideas and pieces
of advice.

Edit 2014-11-28:
New mix with better overall sound.
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_A_Natural_Queen_20141128_oz.mp3[/mp3]
Version 2014-11-19:
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_A_Natural_Queen_20141119.mp3[/mp3]

A Natural Queen
Music: MaxB Lyrics: Rikki Ansell

- Chorus - intro -
Mmmm-intro – instead of the chorus-lyrics:

- Verse 1:
Like a lily burst forth at my feet
grace and elegance still and sweet
You're a natural queen
nothing more nothing less
you are what you are

- Verse 2:
Could Nefertiti match this grace
Could Cleopatra outshine this face?
Helen of Troy would not compare
to the lotus perfection in your stare.

- Chorus:
you are a natural queen
what a gorgeous scene
yes you are what you are
nothing more nothing less
And I do confess
That I just love the way you are

- Verse 3:
Buddha entranced would extoll
the beautiful balance of your soul
You fill my morning with inner light
Natural Queen silver and bright

- Verse 4:
like a lily burst forth at my feet
grace and elegance still and sweet
You're a natural queen
you are what you are

- Chorus:
- Chorus:
« Senast ändrad: 04.04.2015, 00:15:05 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Bra sång och melodi, men hela ljudbilden är lite för murrig tycker jag, saknar oxo en elgura i som kompar så där lite stötigt.. :)
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Snacka om att en reffe kan sätta sig i huvudet, jag har fusklyssnat tidigare och gått o trallat på refrängen hela dagen märker jag :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Bra sång och melodi, men hela ljudbilden är lite för murrig tycker jag, saknar oxo en elgura i som kompar så där lite stötigt.. :)

Jag det är lite murrigt. Gissar att basen tar en hel del plats och kan vara en orsak till murrigheten.
Har du andra idéer på orsaken? Kanske skulle vara bra emd en elgura ja... hmm får fundera på vad och hur i så fall. Tack för tips.

Snacka om att en reffe kan sätta sig i huvudet, jag har fusklyssnat tidigare och gått o trallat på refrängen hela dagen märker jag :D

Den fastnar lätt! Jag har sjungit den massor med gånger.  :lol:
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Lazarus

  • Gäst

Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Det är trummorna som behöver mer diskant.
Lazarus

Jag har lyft diskanten med eq. i verren som ligger i första inllägget (från igår kväll).

Funderar på om du har kvar trum-spåret som MIDI-fil eller annat och du kan lyfta som du tror det blir bra och skicka det spåret. Jag saknar lite smack eller klatch i virveln och kan inte hitta det med eq, kan du få fram det eller vad tror du om det?
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Lyssnar i datorhögtalare på jobbet Men hör att du har nåt riktigt fint på gång här..Ja det fattas ju lite gura o allehanda o leadsången o kören e ju lite för hög just nu .Men sångslingan e check!   :) Rock on"


Utloggad BluesBoy

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 137
    • Visa profil
Låter bra. Kan bli något riktigt fint det där. Känns fortfarande som att det fattas lite "skimmer" i ljudbilden.
Snyggt jobbat!


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Gillar det romantiska anslaget i låten!
Håller med övriga om att det fattas lite diskant i ljudbilden.
Snygg refräng. Slipa lite till på sången vad gäller pitch, frasering
och nivåer så blir det här jättebra!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou Max!
Bra låt som ännu behöver skötas om lite grann.
Tror att jag skulle testa med att skära i nedre registret på alla kanaler enligt:

Detta är vad jag själv gör i alla mina låtmixar.
Mycket sällan jag kör upp nån frekvens på nån kanal över 0 dB.

Men igen....
smak o tycke, alla har sina egna system för "splendid mixing" så kör hårt MaxB! :)

h.   johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Bra låt och jättesnygg refräng, tycker inte det låter så "murrigt" nu.  :)
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Du du du du du du.   :lol:  Uggla på engelska? Nej, spela det på gitarren eller nåt istället och så kan du återanvända det i sin halva längd mellan vers och refränger. Bra va?  :D

Fimpa orgeln i första halvan av verserna för att öka dynamiken. Kunde komma in vid 50 istället.

Bra melodier. Och riktigt bra refräng. En av dina bättre tror jag nog.
Bra längd på låten, lätt att förivra sig och göra för långa låtar när man hittat rätt.


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Ny verre där jag upplever mer diskant i trummorna. Har tagit bort en av akustiska kompgitarrerna och har en elgitarr i introt. Har en tanke att kanske använda två (el)gitarrer, en på varje sida, för att få mer driv i låten men kanske det går lika bra att låta bli det. Om jag ska lägga till det så ska jag testa att micka upp gitarrstärkaren, istället för att använda dist från min gamla POD2...

Kanske är det aningen för hög volym på percussionspåret, där bl.a. tablas och tamburin håller till?

Lyssnar i datorhögtalare på jobbet Men hör att du har nåt riktigt fint på gång här..Ja det fattas ju lite gura o allehanda o leadsången o kören e ju lite för hög just nu .Men sångslingan e check!   :) Rock on"

Tror jag backat både på leadsången och körerna i den här nya versionen. Tack för tips på vägen!

Låter bra. Kan bli något riktigt fint det där. Känns fortfarande som att det fattas lite "skimmer" i ljudbilden. Snyggt jobbat!

Tack! Har mer diskant-skimmer i trummorna nu. Kanske det är tillräckligt för att öppna upp i övre frekvenserna?

Gillar det romantiska anslaget i låten! Håller med övriga om att det fattas lite diskant i ljudbilden.
Snygg refräng. Slipa lite till på sången vad gäller pitch, frasering och nivåer så blir det här jättebra!

Mer diskant nu hoppas jag. Hmm, göra om hela eller delar av sången igen, för att fixa "pitch, frasering och nivåer". Vet inte om jag ids faktiskt. Det är klart det kan bli bättre men som alternativ kan man ju gå vidare med nästa låt också...  :unsure:

Tjou Max! Bra låt som ännu behöver skötas om lite grann. Tror att jag skulle testa med att skära i nedre registret på alla kanaler enligt:
Detta är vad jag själv gör i alla mina låtmixar. Mycket sällan jag kör upp nån frekvens på nån kanal över 0 dB.
Men igen.... smak o tycke, alla har sina egna system för "splendid mixing" så kör hårt MaxB! :)

Förstår idén bakom att skära i frekvenserna men jag vill inte vara så kategorisk. Jag vill hellre göra det manuellt på trummorna, basen och gitarr och vad som mer kan stjäla utrymme i mixen pga för mycket bas. Tycker själv att dagens mix inte känns lika bastung men tipsa mig gärna igen om den är det så jag kan kolla mer.

Bra låt och jättesnygg refräng, tycker inte det låter så "murrigt" nu.  :)

Tack Roffe! Du är nog bara för snäll. Men dagens mix ärr nog mindre murrig.

Du du du du du du.   :lol:  Uggla på engelska? Nej, spela det på gitarren eller nåt istället och så kan du återanvända det i sin halva längd mellan vers och refränger. Bra va?  :D
Fimpa orgeln i första halvan av verserna för att öka dynamiken. Kunde komma in vid 50 istället.
Bra melodier. Och riktigt bra refräng. En av dina bättre tror jag nog.
Bra längd på låten, lätt att förivra sig och göra för långa låtar när man hittat rätt.

Bra idé med gitarren istället. Jag testar istället att lägga till gitarren - inte att den ersätter stämsången i: "Du du du..."
Orgeln spelar entonigt i första delen av verserna för att sen hantera två eller fler stämmor i andra delen av versen. Jag tycker det är en bra lösning för dynamikens skull.
så kan du återanvända det i sin halva längd mellan vers och refränger
Det är en bra idé! Tror inte jag kommer orka fixa den detaljen men jag gillar den!
Och tack för snälla ord!
« Senast ändrad: 18.11.2014, 20:54:56 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Lazarus

  • Gäst


Kanske är det aningen för hög volym på percussionspåret, där bl.a. tablas och tamburin håller till?


För hög, men framför allt tycker jag du skall skippa det där slap-back-ekot.

Mvh
Lazarus


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Kanske är det aningen för hög volym på percussionspåret, där bl.a. tablas och tamburin håller till?

För hög, men framför allt tycker jag du skall skippa det där slap-back-ekot.

Det ekot gillar jag så mycket att jag har svårt att ta bort det.
Vilket 1) instrument eller 2) vad 3) var
har slapback-ekot en alltför negativ effekt?
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Lazarus

  • Gäst
Kanske är det aningen för hög volym på percussionspåret, där bl.a. tablas och tamburin håller till?

För hög, men framför allt tycker jag du skall skippa det där slap-back-ekot.

Det ekot gillar jag så mycket att jag har svårt att ta bort det.
Vilket 1) instrument eller 2) vad 3) var
har slapback-ekot en alltför negativ effekt?

Själv är jag allergisk mot det :)
Om det är någonstans där det definitivt inte hör hemma så är det på trummor/percussion. Sorry, men det är min åsikt i alla fall.

Mvh
Lazarus


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Kanske är det aningen för hög volym på percussionspåret, där bl.a. tablas och tamburin håller till?

För hög, men framför allt tycker jag du skall skippa det där slap-back-ekot.

Det ekot gillar jag så mycket att jag har svårt att ta bort det.
Vilket 1) instrument eller 2) vad 3) var
har slapback-ekot en alltför negativ effekt?
Själv är jag allergisk mot det :)
Om det är någonstans där det definitivt inte hör hemma så är det på trummor/percussion. Sorry, men det är min åsikt i alla fall.

Håller med, där finns det inte heller. Jag använder denna stereo-widener på 1) leadsången och på 2) den enda akustiska gitarr som nu är kvar och ligger i mitten. Troligen bara på dessa. Så det kan vara något annat i mixer jag gör galet, som ger det resultat du tycker är oönskat. Undrar vad...?
« Senast ändrad: 19.11.2014, 12:37:26 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Inte för snäll, detta är bra MaxB, fin närvaro i sången och ändringarna bara till fördel.  :)
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Lazarus

  • Gäst
Kanske är det aningen för hög volym på percussionspåret, där bl.a. tablas och tamburin håller till?

För hög, men framför allt tycker jag du skall skippa det där slap-back-ekot.

Det ekot gillar jag så mycket att jag har svårt att ta bort det.
Vilket 1) instrument eller 2) vad 3) var
har slapback-ekot en alltför negativ effekt?
Själv är jag allergisk mot det :)
Om det är någonstans där det definitivt inte hör hemma så är det på trummor/percussion. Sorry, men det är min åsikt i alla fall.

Håller med, där finns det inte heller. Jag använder denna stereo-widener på 1) leadsången och på 2) den enda akustiska gitarr som nu är kvar och ligger i mitten. Troligen bara på dessa. Så det kan vara något annat i mixer jag gör galet, som ger det resultat du tycker är oönskat. Undrar vad...?

Du har inte lagt någon annan nyp av effekt på det spåret? Flanger, eller nåt? Flanger brukar också ge en sån där slap-back effekt.

Mvh
Lazarus


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Kanske är det aningen för hög volym på percussionspåret, där bl.a. tablas och tamburin håller till?

För hög, men framför allt tycker jag du skall skippa det där slap-back-ekot.

Det ekot gillar jag så mycket att jag har svårt att ta bort det.
Vilket 1) instrument eller 2) vad 3) var
har slapback-ekot en alltför negativ effekt?
Själv är jag allergisk mot det :)
Om det är någonstans där det definitivt inte hör hemma så är det på trummor/percussion. Sorry, men det är min åsikt i alla fall.

Håller med, där finns det inte heller. Jag använder denna stereo-widener på 1) leadsången och på 2) den enda akustiska gitarr som nu är kvar och ligger i mitten. Troligen bara på dessa. Så det kan vara något annat i mixer jag gör galet, som ger det resultat du tycker är oönskat. Undrar vad...?

Du har inte lagt någon annan nyp av effekt på det spåret? Flanger, eller nåt? Flanger brukar också ge en sån där slap-back effekt.

Mvh
Lazarus

Ingen effekt på trum respektive perc-spåren, mer än eq.
Två elgitarrer på sidorna nu.
« Senast ändrad: 19.11.2014, 23:14:53 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jag ska även sänka percussion-spåret en aning men i övrigt känns den allra nyaste mixen jag smugit in ganska färdig, tycker jag.
Fler tips innan man knyter ihop påsen?
Vad tycker du som lyssnar?
« Senast ändrad: 22.11.2014, 11:20:12 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
cymbalen i vänster ligger för nära och för diskant tycker jag.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou Max!
Som årgångsvin detta, blir bara bättre, sången o stämmorna snyggt slipade nu!
Enda som sticker ut (eller in) i mina öron är nån sorts reverb med mycket predelay eller åxå ett kort delay i början på låten, mot slutet är det sen riktigt snyggt.
Nice job, likeit! :)

h.   johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
En ordinär låt utan att något som sticker ut - låter bra i mixen rakt igenom. Vissa grejor stör mig dock - i början när du t.ex. sjunger dududu .. typ unisont med gitarren så tycker jag att det blir lite burkigt på sången - tror att det är just det unisona ljudet som gör det i min lyssning. Kanske om du ändrar lite på guraljudet så kan det passera i min lyssning i alla fall.

En annan sak är att guraljudet låter lite för instängt över lag - men det beror säkert på smak.

/G
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Har försökt att öppna upp mixen för att få den mindre burkigt. Utan A/B-lyssning är det inte lätt att veta om den är bättre... men är det bra?

cymbalen i vänster ligger för nära och för diskant tycker jag.

Ingen aning om det är bättre efter kvällens mupptrixande med mixen?

Som årgångsvin detta, blir bara bättre, sången o stämmorna snyggt slipade nu!
Enda som sticker ut (eller in) i mina öron är nån sorts reverb med mycket predelay eller åxå ett kort delay i början på låten, mot slutet är det sen riktigt snyggt.
Nice job, likeit! :)

Tycker själv att vinet är godare ikväll, än sist det begav sig med mixandet av denna. Sticker "det" ut nu också?

En ordinär låt utan att något som sticker ut - låter bra i mixen rakt igenom. Vissa grejor stör mig dock - i början när du t.ex. sjunger dududu .. typ unisont med gitarren så tycker jag att det blir lite burkigt på sången - tror att det är just det unisona ljudet som gör det i min lyssning. Kanske om du ändrar lite på guraljudet så kan det passera i min lyssning i alla fall.

En annan sak är att guraljudet låter lite för instängt över lag - men det beror säkert på smak.

Sticker "det" inte ut nu heller?  :unsure:
Upplevs sången fortfarande burkigt i början? Sången var först på introt sen kom tips om att göra det med gitarrer istället och jag har valt både dududu och gitarrer. Gitarrljud instängt nu också?
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Du går från klarhet till klarhet är ju ett uttryck som inte stämmer - du går från muddighet till klarhet passar bättre. En fantastisk skillnad blev det på rubbet även den låga orgeln snyggt rattat. Jag vill också ha den där motorn :wub:
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Ja, mycket skönare ljudbild nu! Låter klart och fint!
Mysig låt!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Du går från klarhet till klarhet är ju ett uttryck som inte stämmer - du går från muddighet till klarhet passar bättre. En fantastisk skillnad blev det på rubbet även den låga orgeln snyggt rattat. Jag vill också ha den där motorn :wub:

Klart alltså?! Kan gå vidare och lämna den här bakom mig nu...
Brum....

Ja, mycket skönare ljudbild nu! Låter klart och fint!
Mysig låt!

Klart alltså! Mysig låt, ja. Tänk vad di där människorna kan inspirera en till att komma på i musikens värld. Tack Asti!
« Senast ändrad: 29.11.2014, 21:42:32 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 632
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Du går från klarhet till klarhet är ju ett uttryck som inte stämmer - du går från muddighet till klarhet passar bättre. En fantastisk skillnad blev det på rubbet även den låga orgeln snyggt rattat. Jag vill också ha den där motorn :wub:

Klasrt alltså?! Kan gå vidare och lämna den här bakom mig nu...
Brum....

Ja, mycket skönare ljudbild nu! Låter klart och fint!
Mysig låt!

Klart alltså! Mysig låt, ja. Tänk vad di där människorna kan inspirera en till att komma på i musikens värld. Tack Asti!
Jag menade alltså att ljudbilden är klarare nu!  :)
Hade tyvärr inget mer konstruktivt att komma med.
Om låten är klar känner du nog bäst själv.
Möjligen kan du putsa lite ytterligare på sången...
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Fuzzbub

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 598
  • Gitarrspelande protopunkdiggande exilnorrlänning!
    • Visa profil
    • AboutHen på Soundcloud
Har läst alla kommentarer och lyssnat en gång. Fantastiskt med KR hörni.  Bra, trevliga och konstruktiva kommentarer!

Det hörs direkt att det är en bra låt.  Refrängen sitter som en smäck!  Har två saker att säga.
1.  Den är för kort!  En eller ett par till refränger med mer tryck s.a.s. skulle sitta fint på slutet.
2.  Jag "hör" en kvinnlig överstämma (eller oktav) i refrängerna, eller varför inte på dom som fattas i slutet?  :) 

Mina tankar bara.   /Fuzz
"Vi simmar alla i samma båt" - Refaat El Sayed