Ny verre där jag upplever mer diskant i trummorna. Har tagit bort en av akustiska kompgitarrerna och har en elgitarr i introt. Har en tanke att kanske använda två (el)gitarrer, en på varje sida, för att få mer driv i låten men kanske det går lika bra att låta bli det. Om jag ska lägga till det så ska jag testa att micka upp gitarrstärkaren, istället för att använda dist från min gamla POD2...
Kanske är det aningen för hög volym på percussionspåret, där bl.a. tablas och tamburin håller till?
Lyssnar i datorhögtalare på jobbet Men hör att du har nåt riktigt fint på gång här..Ja det fattas ju lite gura o allehanda o leadsången o kören e ju lite för hög just nu .Men sångslingan e check!
Rock on"
Tror jag backat både på leadsången och körerna i den här nya versionen. Tack för tips på vägen!
Låter bra. Kan bli något riktigt fint det där. Känns fortfarande som att det fattas lite "skimmer" i ljudbilden. Snyggt jobbat!
Tack! Har mer diskant-skimmer i trummorna nu. Kanske det är tillräckligt för att öppna upp i övre frekvenserna?
Gillar det romantiska anslaget i låten! Håller med övriga om att det fattas lite diskant i ljudbilden.
Snygg refräng. Slipa lite till på sången vad gäller pitch, frasering och nivåer så blir det här jättebra!
Mer diskant nu hoppas jag. Hmm, göra om hela eller delar av sången igen, för att fixa "pitch, frasering och nivåer". Vet inte om jag ids faktiskt. Det är klart det kan bli bättre men som alternativ kan man ju gå vidare med nästa låt också...

Tjou Max! Bra låt som ännu behöver skötas om lite grann. Tror att jag skulle testa med att skära i nedre registret på alla kanaler enligt:
Detta är vad jag själv gör i alla mina låtmixar. Mycket sällan jag kör upp nån frekvens på nån kanal över 0 dB.
Men igen.... smak o tycke, alla har sina egna system för "splendid mixing" så kör hårt MaxB! 
Förstår idén bakom att skära i frekvenserna men jag vill inte vara så kategorisk. Jag vill hellre göra det manuellt på trummorna, basen och gitarr och vad som mer kan stjäla utrymme i mixen pga för mycket bas. Tycker själv att dagens mix inte känns lika bastung men tipsa mig gärna igen om den är det så jag kan kolla mer.
Bra låt och jättesnygg refräng, tycker inte det låter så "murrigt" nu. 
Tack Roffe! Du är nog bara för snäll. Men dagens mix ärr nog mindre murrig.
Du du du du du du.
Uggla på engelska? Nej, spela det på gitarren eller nåt istället och så kan du återanvända det i sin halva längd mellan vers och refränger. Bra va? 
Fimpa orgeln i första halvan av verserna för att öka dynamiken. Kunde komma in vid 50 istället.
Bra melodier. Och riktigt bra refräng. En av dina bättre tror jag nog.
Bra längd på låten, lätt att förivra sig och göra för långa låtar när man hittat rätt.
Bra idé med gitarren istället. Jag testar istället att lägga till gitarren - inte att den ersätter stämsången i: "Du du du..."
Orgeln spelar entonigt i första delen av verserna för att sen hantera två eller fler stämmor i andra delen av versen. Jag tycker det är en bra lösning för dynamikens skull.
så kan du återanvända det i sin halva längd mellan vers och refrängerDet är en bra idé! Tror inte jag kommer orka fixa den detaljen men jag gillar den!
Och tack för snälla ord!