Forum > Färdiga produktioner

Tokai - Only in my head

<< < (4/6) > >>

equality:
Bättre! Vilka sköna ackordval (måste jag återkomma till detta). Gitarren kommer in bättre. Innan du skickar den till Nashville, se över uttalet. Chord uttalas "kord" inte "tjård".

Tokai:

--- Citat från: equality skrivet 25.08.2007, 21:18:22 ---Bättre! Vilka sköna ackordval (måste jag återkomma till detta). Gitarren kommer in bättre. Innan du skickar den till Nashville, se över uttalet. Chord uttalas "kord" inte "tjård".

--- Slut citat ---
Visste att det skulle komma en engelsk felsägning :P   equality tack för att du uppmärksamade det. Kolla i olika lexikon innan jag sjung in men missade tyvärr detta ord "chord", gud va pinsamt...

equality:
Äh skit i det. Låten är så pass bra att det är som en fis i universum.

DåligtGehör:
Det blir rätt stora skillnader mellan Lucindas låt och din. Hennes modern country med gospel i sig medan din mer känns som en 60-tals låt i lite modernare kläder.

Kan tycka att det är lite för trivsamt - vilket väl iofs ofta ligger i mycket av 60-tals popens utttryck -  att du skulle svärta ner den lite. Gärna svärta sången lite om du fixar det. Något som stökar till det med jämna mellanrum - något kort på trummorna, ett kort gitarrinpass i de lägre registren?

Harmonica mike:
Hej Staffan.
Så ska en slipsten dras! Nu låter det bra.Otighteten borta,plötsligt sitter allt ihop.Det bromsar in då och då,men nu är bandet samspelt så då gör det inte så mycket.Jag har en Lucinda Williams platta i bilen,vet inte om den låt du syftar på är med på den..skall kolla när jag är i bilen..
Jag gillar låt å arr i denna,mycket snyggt med orgeln i bak grunden - fast jag hade släppt fram den lite mer i mixen.Nice tremolo gura solo,passar perfekt i låten.

En sak till,som jag nämnde i förra inlägget.Jag hade föredragit kant slag på trummorna i denna.Låten är så pass känslig och fin,jag tycker att virveln tar över lite.Kanske variera den? Kantslag på de delar där versen är så där små mysigt vacker? Virveln på reffarna..Ja ja,Norrlands funderationer...

Mycket bra jobb,denna sparas!

Mvh
Micael

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion