Forum > Färdiga produktioner
Tokai - Only in my head
Tokai:
LÅTNAMN: Only in my head
ARTIST/GRUPP: Staffan Widmark
GENRE: Countrypop eller nåt i den stilen
LÅTLÄNGD: 2,53
KOMPOSITÖR: Staffan Widmark
PRODUCENT: hade inte råd
EV. MEDVERKANDE: jag och jag och några jag.
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT: mp3
Lyssnade mycket på Lucinda Williams skiva West och ville återskapa soundet från en av låtarna, men misslyckades rätt rejält. Fick inte inte till det där lite slafsiga soundet.
Nåväl, här är resultatet: Only in my head.
Precis. Den perfekta mixen kvarstår i mitt huvud. Hoppas ni kan komma med förslag och idéer så att jag kan befria mig från den. Så att den hamnar utanför mitt arma huvud.
Nu har ju inte texten till låten med mitt mixproblem att göra utan det är väl andra sorts problem, så jag lägger ut texten här, eftersom text liksom musik är demo, och jag är ju lite känd för knasiga engelska ord :blink:
It´s you and me together
I play guitar and you paint
It´s such a lovely day
and we are living far away
It feels like heaven
it almost seems real
All I´m saying
It´s only in my head
The sun is going down
soon it will get darker
A smile is on your face
I´m searching for the right chord
All I´m saying
don´t take my dreams away
It´s just a picture
Only in my head
Once we played a game
we put our fingers on a map
We did it with eyes closed
And there it was
this place for us
It feels like heaven
it almost seems real
All I´m saying
It´s only in my head
Refr
It´s just a picture
it almost feels real
All I´m saying
It´s only in my head
Omarbetad 2009-10-09
mahan:
Skulle du kunna sätta in länken till låten, gör lyssnandet lättare :rolleyes:
h. JOhan
EDIT: ok nu hittar jag länken :rolleyes:
Tokai:
Du är så jävla snabb :D
Tyvärr så blev texten online innan jag hunnit länka låten. Har oxå lagt till "lyriken".
mahan:
Tjena Staffan!
Härligt 60-tal stiger upp genom kompet. :)
Plockar upp några greijer:
Sången är lite trevande, försiktig, låt den komma ut starkare, kanske lite fler genomsjungningar hjälper.
En annan försiktig är trummisen, låter lite otajt på sina ställen, lite mer attityd i slagen.
Sen låter det som nåt av instrumenten är aningen ostämt
Mixen är lite ojämn, borde kanske läggas limiter på gurorna så att dom inte sticker ut, och volymen hålls jämnare.
Gillar låten men den behöver lite mer slipning och lite körer skulle heller inte skada.
Well done!
h. JOhan
equality:
Snyggt! Får associationer till Jeff Lynne. Fin, medryckande, vacker och varierad melodi vars finstämdhet störs något av det slamriga kompet då du ibland lägger en sån tyngd på 2:an och 4:an, pianot? Gitarrsolot inte alls oävet men låter som den kommer in lite för tidigt och krockar något med kompgitarren? Kanske stämmor i refrängen kan lyfta denna lite till. Skön låt som vinner på varje lyssning. Thanks for sharing som di säger over there.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida