Forum > Färdiga produktioner

Roffe H - Midnight hour blues (ny version)

<< < (2/7) > >>

Roffe H:
MaxB & bjurte: Tack för lyssning och kommentarer, håller på att lära mig hur man kan "styra" trummisen. Lägger upp en ny version högst upp i tråden, där jag har donat lite till.  :)
/Roffe H

Eddi:
Jovisst är det blues tycker jag :D Kul att du hittar sköna gamla låtar som du gör nya igen - Dylan som nån sa känns som en bra referens. Om mixningen: så skulle jag ha lagt plockguran till vänster och låtit orgeln sprida ut sig över hela spektrat. I övrigt helt ok - sologuran känns lite statiskt spelad - men det har väl med spelsätt att göra.
Jag diggar.

Roffe H:

--- Citat från: Eddi skrivet 09.11.2014, 17:25:55 ---Jovisst är det blues tycker jag :D Kul att du hittar sköna gamla låtar som du gör nya igen - Dylan som nån sa känns som en bra referens. Om mixningen: så skulle jag ha lagt plockguran till vänster och låtit orgeln sprida ut sig över hela spektrat. I övrigt helt ok - sologuran känns lite statiskt spelad - men det har väl med spelsätt att göra.
Jag diggar.

--- Slut citat ---

Kul att du diggar Eddi, har ändrat lite efter ditt förslag samt jobbat ytterligare med trummorna...förhoppningsvis ännu mer levande.  :)
Det är nog jag som är lite statisk, inte guran.  :lol:
/Roffe H

Marsall:
Ja nu roffar" det klart bättre på trummorna o mixen e bra balanserad i nivåer o Skön o layback sång sitter klockren  :) ..vill du rocka till den lite mer så nån enstaka"mer crashsymbalbetoning  i slutet för att hotta upp den ytterligare .. Men det behövs inte för den e skön så här med ..  B)

Roffe H:

--- Citat från: Marsall skrivet 10.11.2014, 18:15:18 ---Ja nu roffar" det klart bättre på trummorna o mixen e bra balanserad i nivåer o Skön o layback sång sitter klockren  :) ..vill du rocka till den lite mer så nån enstaka"mer crashsymbalbetoning  i slutet för att hotta upp den ytterligare .. Men det behövs inte för den e skön så här med ..  B)

--- Slut citat ---

Tack för alla goda råd, jobbar på... :)
Roffe H

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion