Forum > Färdiga produktioner

Roffe H - Midnight hour blues (ny version)

<< < (3/7) > >>

Eddi:
Oj vad den växte med den här balansen. Snyggt rattat. Retar mig inte ens på sologuran längre allt flyter ihop på ett härligt sätt o du lät ännu mer som Dylan på det positiva sättet (en del anser ju att Dylan inte kan sjunga men det tycker jag)

Roffe H:

--- Citat från: Eddi skrivet 10.11.2014, 20:20:56 ---Oj vad den växte med den här balansen. Snyggt rattat. Retar mig inte ens på sologuran längre allt flyter ihop på ett härligt sätt o du lät ännu mer som Dylan på det positiva sättet (en del anser ju att Dylan inte kan sjunga men det tycker jag)

--- Slut citat ---

Kul att höra Eddi, tycker också Dylan kan sjunga...men utan goda råd och positiv kritik från forumvänner hade det inte varit lika lätt att få låten framåt, fortsätter att jobba lite till med trummorna, så får vi se sedan  :)
/Roffe H

mahan:
Tjou Roffe!
New Orleans kommer intågande i sinnesbilden, riktigt skönt gungande. Inget egentligen att såga på.
Arret kunde du kolla över så att det blir lite skillnad på vers o chorus delarna för nu blir det lixåm lite långtråkigt. Färga på med nån extra gura eller variera på stämmorna.
Men hur som helst, fast alla bluesar e ju redan uppfunna så lyckas du åter en gång göra detta till nåt eget, bra jobbat! :)

h.    johan

Roffe H:

--- Citat från: mahan skrivet 11.11.2014, 01:32:43 ---Tjou Roffe!
New Orleans kommer intågande i sinnesbilden, riktigt skönt gungande. Inget egentligen att såga på.
Arret kunde du kolla över så att det blir lite skillnad på vers o chorus delarna för nu blir det lixåm lite långtråkigt. Färga på med nån extra gura eller variera på stämmorna.
Men hur som helst, fast alla bluesar e ju redan uppfunna så lyckas du åter en gång göra detta till nåt eget, bra jobbat! :)

h.    johan

--- Slut citat ---

Tack för lyssning och kommentar. Ja, blues kan tyckas lite långtråkigt ibland, händer kanske inte så jättemycket. De olika delarna sitter ihop på ett sätt som gör det svårt att göra så mycket mer...har lagt på en extra körstämma efter solot, mer gör jag nog inte nu, dessutom saknar jag fingerfärdigheten på gitarr som du har (skulla vara lättare då)  :lol:
/Roffe H

Asti:
Snyggt och rätt mycket 70-tals Dylan tycker jag också!
Sången (textningen) blir dock lite otydlig här och där.
Bra arr med blås, som kanske kunde förstärkas lite i mixen.
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion