Kontrollrummet

Fostex VC-8 AD/DA omvandlare

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Blodis

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 20
    • Visa profil
Tjenare!
Är det någon som vet om denna låter bra? Eller skall man satsa på en Alesis Ai3 istället?

Tack på förhand


Utloggad tsmalmbe

Den är 20bitars, om jag inte förnimmer mig fel? Så lite outdated verkar det ju i varje fall.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Blodis

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 20
    • Visa profil
Skulle kanske denna göra jobbet bättre tro?

Behringer ADA8000 Ultragain Pro-8 Digital - AD/DA Converter, 19"/1U rack, 8 inputs (jack/XLR) with 48V Phantom power, 8 XLR outputs, ADAT I/O, 44.1 or 48kHz, 24-bit. Weight: 2.3kg, depth: 21.7cm

Såg någonstans att nätdelen är i klenaste laget, men jag skall inte använda mickpreamparna med fantommatning i den,kanske håller bättre då?


« Senast ändrad: 23.08.2007, 17:03:38 by Blodis »


Utloggad tsmalmbe

Jag tror du får en hel del bang/buck med behringers grej. Och den kostar ju inte så värst mycket heller. Nätdelens överlevnad påverkas också av värme, så packa inte in den i racken mellan rörförsteg om du är orolig för nätdelen. Du blir säkert lyckligare med ADA än med Fostexen i detta fall.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Blodis

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 20
    • Visa profil
Ok, tack för svaren, Sen skulle man väll till exempel kunna borra lite lufthål i burken också  :)


Utloggad tsmalmbe

Det kan verka vara en bra tanke, ibland kan det fungera. Har apparaten fläkt, kan det också vara en dålig sak att borra hål: luften kan rymma ut på fel ställe och låta bli att kyla vissa komponenter så som det är menat.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Bone

  • Medioker
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 363
  • "Man kan inte polera en bajskorv"
    • Visa profil
    • Bone
Det har väl säkert hänvisats till den här tråden förut. Men här är ett lite elakt "test" från Studio Forumet där Fnulf la upp klipp som var inspelade med Behringers ADA8000 och Focusrite Octopre LE. Bara det att han hade bytt namn på filerna så Behringer var Focusrite och vice versa. Blev en rätt kul tråd och det visade att ADA8000 iallafall verkar vara väldigt prisvärd. Trots de brister den verkar ha. Som nätdelen eller de jobbiga "hacken" på vissa av vridpottarna.

Har en kompis som har en sån och inspelningarna vi gjort hos honom har då iallafall funkat utmärkt för mig. Så jag har inget att klaga på när det gäller ADA8000.
"And you run, and you run to catch up with the sun, but it's sinking
Racing around to come up behind you again
The sun is the same in a relative way, but you're older
Shorter of breath and one day closer to death"


Utloggad Blodis

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 20
    • Visa profil
Ja men då blir det nog en sån:) Behringer altså


Utloggad Elof

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 446
    • Visa profil
Det är nog en bra idé att satsa på nåt annat än VC-8. VC-8an är ingen höjdaromvandlare och det är inte AI3 heller, dock tycker jag att det lät och kändes bättre med AI3. Jag har kört båda ihop med ett motu 828mkII. Har ingen aning om skillnaden mellan AI3 och behringer, men allting du tittar på är väldigt billiga grejjer. Du får iaf 8 extra kanaler in och ut och det kommer inte låta dåligt, iaf inte tills du jämfört med finare grejjer :)