Forum > Demolåtar

MaxB - Hela Natten

<< < (2/4) > >>

Emulator:
det låter 80tal! lite som "vintersaga"

små saker: gitarren låter lite småsur här och där. nån ton.

sen tycker jag du skulle jobba aningens med rytmiken i sången, det låter lite stakande. inte helt enkelt att sjunga en så långsam melodi.

kommenterar inte trummorna alls då du jagar trummis.

blir nog bra :)

MaxB:
"dubbelpost"

Holgers Tröst:
.

MaxB:

--- Citat från: Emulator skrivet 28.10.2014, 00:28:07 ---det låter 80tal! lite som "vintersaga". små saker: gitarren låter lite småsur här och där. nån ton. sen tycker jag du skulle jobba aningens med rytmiken i sången, det låter lite stakande. inte helt enkelt att sjunga en så långsam melodi.
kommenterar inte trummorna alls då du jagar trummis. blir nog bra :)

--- Slut citat ---

Tnx!
Jag ser den här inspelningen som en slask som föder idéer och samlar idéer innan jag gör en ordentlig inspelning av allt.
Ska klippa på samma sätt i vers två som jag redan gjort i intro och vers ett.
Jag vill få till crispiga distade powerchords från en gitarr på varje sida, utan bumligheten som nu, från dem.
Bas med bättre rytmik, som ska följa trummorna, då de kommer på plats. Jag jagar inte trummis men ska fråga trummis då det är dags.
Bättre rytmik i sången (tack Emu, you are so right)
...och allt borde gå snabbare tycker jag...
...men jag gillar kör-arret och är medveten om att jag i så fall får bita i det sura äpplet och göra om stämmorna - 1 lead och 5 backvocals.

Roffe H:
Kan bli lite jobb med sång och stämmor, men grundtanken är helt rätt. Gillar gitarrsolot i introt skarpt, snyggt (och antagligen svårt). Kan bli bra om du får till rätt trummor så småningom.  :)
Roffe H

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion