Forum > Demolåtar

MaxB - Hela Natten

<< < (3/4) > >>

Plinka:
Sköna harmonier och vacker svensk text, den kommer bli väldigt stämningsfull! Sången kanske behöver putsas lite till på vissa ställen, och med trummorna sen så blir den en skön låt!

MaxB:

--- Citat från: Roffe H skrivet 28.10.2014, 13:05:35 ---Kan bli lite jobb med sång och stämmor, men grundtanken är helt rätt. Gillar gitarrsolot i introt skarpt, snyggt (och antagligen svårt). Kan bli bra om du får till rätt trummor så småningom.  :)

--- Slut citat ---

Helt omgjort i annat tempo nu men inte hunnit så långt, ytterliggare en slaskinspelning för att behålla inspirationen i skapandeprocessen.

--- Citat från: Plinka skrivet 28.10.2014, 17:18:32 ---Sköna harmonier och vacker svensk text, den kommer bli väldigt stämningsfull! Sången kanske behöver putsas lite till på vissa ställen, och med trummorna sen så blir den en skön låt!

--- Slut citat ---

Ja nu har jag förstört det stämningsfulla, har ökat tempot, distat gitarrerna och tuffat till basen, samt sjungit in den på nytt i det snabbare tempot. Bättre eller sämre eller helt enkelt en annan variant. Inte hunnit med några körstämmor.

Eddi:
Nja njä kommer inte överens med den här... - låt mig sjunga den istället :lol:

bjurte:
Ja visst går tankarna till Ted Ström och hans tonspråk här.
Jyst Gitarr-lir och bra sound(minus trummorna  ;))
Första verren (28/10) glömmer vi bort,låter som ett första otajjt trevande i replokalen, min kommentar gäller verren (27/10).
Personligen är jag inte så förtjust i den 'Köttiga, lite svettiga' texten.
Jag är väl lite för gammaldags och pryd... :o    :D 

equality:
Först och främst ett plus med svensk text även om jag är inne på Bjurtes linje vad gäller formuleringar. Hur som helst livsbejakande och vackert  med bra gitarrlir och mix. Förtjänar att utvecklas.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion