Kontrollrummet

Roffe H - Gitarrlek

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Satt liksom equality och prövade nya ljud inför min logic kurs ("gjorde min läxa"). Började med fyra enkla ackord (diana stuket) för att ha nåt att bygga på? Tyckte det kändes roligt att fortsätta...detta blev resultatet. Vet inte om det är något att bygga vidare på, kul var det att greppa guran igen, men saxen får också vara med på ett hörn .  :D
/Roffe H
« Senast ändrad: 25.10.2014, 16:56:18 by Roffe H »
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Hade du inte skrivit det där om Diana tror jag inte att jag kopplat detta till den. Men nu satt jag och hörde Oh Diana överallt :lol:
Gillar stämspelet på gitarrerna ibland lät det som det kom lite sent bara?
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Hade du inte skrivit det där om Diana tror jag inte att jag kopplat detta till den. Men nu satt jag och hörde Oh Diana överallt :lol:
Gillar stämspelet på gitarrerna ibland lät det som det kom lite sent bara?

Tack Eddi, ska kolla vad som är  "sent", kan du beskriva lite närmare  vad det är...
Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Tycker det låter tight och bra. Stilen är inte riktigt min men skit i det och kör på!   :D
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Good to hear you experimenting with Diana-kind-of.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Ett tack till både equality och MaxB. Detta är egentligen inte min musiksmak heller (vet inte ens vad genren skulle kallas), men roligt var det att spela in.  :lol:
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Ett tack till både equality och MaxB. Detta är egentligen inte min musiksmak heller (vet inte ens vad genren skulle kallas), men roligt var det att spela in.  :lol:
/Roffe H
Ja va f-n… Man kan ju jamma hela upplägget, bara spela in lite hur som helst utan att tänka en massa hur det ska bli. Har man tur blir det bra.
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)